مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۱ بهمن ماه جاری و همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال استان برگزار می‌شود.

مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی برگزار می‌شود

محمد رضا رضایی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: ۲۱ بهمن ماه جاری همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

رضایی، ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست و افزود: این مانور با شعار ایران آماده در خانه‌های هلال کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تمرین پناهگیری ایمن در این مانور شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل (تخلیه و رفتن به فضای باز) است.

رضایی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح توان امدادگران در رسیدگی به حوادث، گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بلایا ضرورتی انکار ناپذیر بوده و باید میزان آمادگی خود را جهت پوشش هر نوع حادثه ای بالا ببریم.

وی یادآود شد: برگزاری مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی در هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن‌ها است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها