رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی کردستان جبران می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش منابع آبی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی کردستان از برنامه های در دست اقدام دولت برای افزایش سرانه درآمد مردم استان است.

کمبود منابع آبی در حوزه کشاورزی کردستان جبران می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست شورای برنامه ریزی کردستان به ظرفیت استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد صنایع تبدیلی و مشوق صادراتی در استان، ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده‌ایم و دولت خود را موظف به حمایت از ایجاد این صنایع می‌داند.

نوبخت با بیان اینکه کمبود منابع آب برای توسعه کشاورزی در منطقه غیرقابل کتمان است، اضافه کرد: در جلسه با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی، از ما درخواست افزایش تخصیص آب به بخش کشاورزی مطرح شد که برای این کار اعلام آمادگی کردیم تا سطح زیر کشت منطقه را بالا ببریم.

وی در ادامه به افزایش اعتبارات عمرانی کردستان در بودجه سال آینده و رتبه سوم استان از این لحاظ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبارات طرح های عمرانی این استان ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته و اعتبارات هزینه‌ای بیش از ۶۲ درصد افزایش یافته است و کردستان از این لحاظ نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه ممتازی قرار گرفته است‌.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سنندج را زیبنده شهر خلاق موسیقی دانست و گفت: پیش بینی کردیم برنامه اشتغال ویژه‌ای به تناسب ظرفیت‌ استان‌ها تعریف شود و برای کردستان هم این مهم تعریف شده و از نظر مالی، اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

نوبخت با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبارات ویژه در حوزه کشاورزی، باغات و توسعه گردشگری کردستان، افزود: تسهیلات ارزان قیمتی برای رونق گردشگری در نظر گرفته شده و برای سرمایه‌گذاری در این زمینه آمادگی داریم.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها