شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان:

قوه قضائیه به پرونده‌های فساد علوم پزشکی زاهدان ورود کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان طی نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه خواست دستگاه قضائی به پرونده فساد در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ورود کند.

قوه قضائیه به پرونده‌های فساد علوم پزشکی زاهدان ورود کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام رئیسی خواست قوه قضائیه به پرونده فساد در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ورود کرده و با بررسی اسناد و مدارک موجود، خاطیان را مورد بازخواست قرار دهند. متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی

با عرض سلام و احترام و تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به استحضار می‌رساند طی روزهای اخیر مطالبی در خصوص وضعیت نابسامان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در فضای عمومی استان مورد بحث قرار گرفته که شواهد حاکی از تخلف گسترده در این دانشگاه است.

با توجه به وجود پرونده‌های گوناگون فساد در مجموعه سلامت و درمان استان، که روی میز اکثر نهادهای نظارتی و امنیتی قرار گرفته است؛ متأسفانه برخورد قابل توجه و مناسبی با متصدیان امر صورت نپذیرفته و رویه اشتباه گذشته همچنان ادامه داشته و موضوع سلامت و درمان که جز حساس‌ترین و مهمترین موضوعات زندگی مردم استان می‌باشد در سایه سار بی‌توجهی‌ها و لجبازی‌های کودکانه رها شده است.

با وجود اختصاص بودجه‌های قابل توجه به مجموعه علوم پزشکی همچنان این استان از نظر شاخص‌های سلامت در رتبه‌های انتهایی کشور قرار داشته و از مسائلی همچون کمبود تخت بیمارستانی، کمبود کادر درمان، عدم حضور دائمی نیروهای متخصص و فوق تخصص در مناطق مختلف استان و … رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی متأسفانه فضای نقد و اعتراض توسط جریاناتی در این دانشگاه گرفته شده و حتی تحقیق‌ها و مقالات علمی که مدیریت سلامت استان را زیر سوال ببرند با تهدید و توبیخ روبه رو می‌شوند. از طرفی به نظر می‌رسد جریانی در سطوح بالای وزارتخانه‌ای و کمیسیونی مجلس؛ بزرگترین مانع در رسیدگی به این وضعیت بوده و اجازه فعال شدن پرونده‌های فساد این دانشگاه را نمی‌دهند.

به همین سبب از شما خواستاریم تا ضمن پیگیری و بررسی تخلفات صورت گرفته در فضای این دانشگاه، نسبت به برخورد با خاطیان و محاکمه متخلفان هرچه سریع‌تر اقدام لازم را مبذول فرمائید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با توجه به رسالت خود و اهمیت جان مردم نسبت به مسائل سلامت و درمان سیستان و بلوچستان بی‌تفاوت نخواهد بود و مسیر فعلی یعنی رجوع به قاضی‌القضات را بهترین راه ممکن برای رفع این مشکل دانسته و تا حصول نتیجه مناسب دست از پیگیری بر نخواهد داشت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها