مناطق کم‌برخوردار آبادان محروم از خدمات شهری

ضعف زیرساخت و آسفالت خیابانها و معابر شهری در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر آبادان از جمله ذوالفقاری و شطیط به یک معضل جدی برای شهروندان به ویژه رانندگان تبدیل شده است.

مناطق کم‌برخوردار آبادان محروم از خدمات شهری

وجود دست‌انداز در خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر بخصوص مناطق کم‌برخوردار آبادان، مشکلاتی برای عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودروها به وجود آورده است از سویی چاله‌های متعدد خیابانی در آبادان به جزء جدانشدنی این شهر تبدیل شده است.

وجود این چاله‌ها اعتراض رانندگان به ویژه رانندگان تاکسی را موجب شده است با این وجود این مشکل همچنان به قوت خود باقی است و نیازمند توجه خاص مجموعه مدیریت شهری است تا فکر و راه حل اساسی برای آن بیندیشند.

به گفته شهروندان آبادانی خیابان‌های بیشتر مناطق آبادان بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری شده وای ترمیم نشده اند.

شهروندان آبادانی همواره از نداشتن آسفالت مناسب در بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر بخصوص چاله‌هایی که از چند سال گذشته ایجاد شده و تاکنون ترمیم نشده اند رنج می‌برند ، مشکلات ناشی از خرابی آسفالت و زیر سازی خیابانها در آبادان به جایی رسیده که شهروندان بارها در دیدار با مسئولان خواستار چاره اندیشی اساسی برای رفع آنها شدند.

یک شهروند آبادانی ساکن منطقه سه شهرداری در کوی ذوالفقاری ضمن گله‌مندی از وضعیت نابسامان خیابان‌های این مناطق از نظر زیر ساخت و آسفالت گفت:مسولان باید پس از بارندگی اخیر و آسیب دیدن زیرساخت‌ها و خیابان‌ها تلاشی مضاعفی برای برطرف کردن چاله‌ها و خرابی آسفالت انجام دهند.

جمال محمدی اظهار داشت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها آنقدر نامناسب است که آمد و شد وسایل نقلیه را سخت کرده و لازم است شورای شهر و شهرداری فکری به این وضعیت نابسامان بکنند چرا که اگر همچنان دست روی دست بگذارند، وضعیت بدتر از این نیز خواهد شد.

یکی شهروند ساکن شهرک دریا گفت: سالهاست برای آسفالت برخی نقاط این شهرک پیگیری شده است اما متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شهرداری در این راستا صورت نگرفته است.

فاطمه اکبری اظهار داشت: ساکنان این منطقه از وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌های این منطقه به ستوه آمده‌اند چرا که هر روز با مشکل ناهمگون بودن این خیابان‌ها درگیر هستند.

دیگر شهروند آبادانی ساکن سده نیز گفت: مسوولان باید در خصوص ترمیم نکردن حفره‌های خطرآفرین در سطح خیابان‌های منطقه سده به مردم پاسخگو باشند، این که شهروندان و صاحبان خودروها عوارض به شهرداری پرداخت کنند ولی هیچ تغییر مثبتی در شهر شاهد نباشد صحیح نیست.

عباس گادار بیان کرد: مگر ترمیم چاله‌های خیابان‌ها چه میزان هزینه دربردارد که شهرداری هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کند، چرا آرزوی ما باید آسفالت باشد در صورتی که این خواسته پیش افتاده ترین خواسته در دنیای مدرن امروزی است.

شهردار منطقه سه آبادان در این خصوص گفت: لکه‌گیری خیابان‌هایی که به دلیل فرسودگی یا بارندگی تخریب شده‌اند آغاز شده و سعی داریم در کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن ترمیم این خیابانها انجام شود.

حمید وشاخی اظهار داشت: عملیات آسفالت و احداث معابر شهری در ذوالفقارهای ۱۴، ۱۶، ۸، ۲۲، ۱۸ و ۲۸ انجام شده و عملیات زیرسازی در ذوالفقار ۱۰ نیز آغاز شده و در آینده نزدیک آسفالت این منطقه نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات لکه‌گیری در خیابان‌های ۳۰ و ۴۰ متری ذوالفقاری و همچنین لین ۱۵ احمدآباد در حال انجام است تا عبور و مرور در خیابان‌های اصلی این مناطق به سهولت صورت گیرد.

وشاخی گفت: متاسفانه ما با مشکل مالی در منطقه سه مواجه هستیم ولی در حد توان و بضاعت مالی که داریم تلاش می کنیم مشکلات مردم به ویژه در زمینه زیرسازی و آسفالت خیابانها را بر طرف کنیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها