ادامه روند تدریجی کاهش قیمت مرغ تازه در اهواز

روند تدریجی کاهش قیمت مرغ تازه(کشتارروز) دراهواز در هفته جاری نیز ادامه یافت و روز چهارشنبه در ایستگاه ۲۳۰هزار ریال متوقف شد.

ادامه روند تدریجی کاهش قیمت مرغ تازه در اهواز

بهای مرغ کشتار روز در اواخر آبان گذشته تا مرز ۳۶۰هزار ریال نیز پیش رفت ولی با توزیع مرغ تازه به قیمت مصوب ۲۰۴هزار ریال در برخی کلانشهرها از جمله تهران ، تب افزایش قیمت مرغ فروکش کرد وروند تدریجی کاهشی آن شروع شد.


با وجود توزیع نشدن مرغ تازه به قیمت مصوب در خوزستان از جمله کلانشهر اهواز ، ولی فضای روانی حاکم بر بازار و توزیع نهاده های مورد نیاز مرغداران خوزستانی قیمت مرغ را به سمت تعادل پیش برد و هم اکنون به نقطه تثبیت نسبی رسیده است.


با وجود کاهش کاهش ۲۵درصدی قیمت مرغ تازه در اهواز و دیگر مناطق خوزستان ، شهروندان همچنان از قیمت بالای این فراورده پروتئینی پرمصرف گلایه مند بوده و آن را منصفانه نمی‌دانند.


به گفته برخی شهروندان اهوازی ، توزیع مرغ به قیمت مصوبی که در تهران انجام می شود می‌تواند آرامش را در بازار بازگرداند.


قیمت مرغ تازه در اهواز در تابستان امسال تا ۸۵هزار ریال نیز کاهش یافته بود ولی در اواخر تابستان و پاییز ، مرغ تحت تاثیر عوامل مختلف دستخوش نوسانات شدید قیمتی شد.


مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان نیز به خبرگار ایرنا گفت: افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر به عوامل زیادی بستگی داشته که افزایش قیمت نهاده‌ها و کاهش جوجه ریزی می‌تواند از علل عمده این افزایش باشد.


حمید بدوی با اشاره به اینکه قیمت بالای مرغ کشتار روز مختص خوزستان نبوده است افزود: حتی در استان‌هایی نظیر لرستان که گوشت مرغ مازاد دارد نیز قیمت مرغ کشتار روز در حد قیمت آن در خوزستان است.


وی گفت: توزیع نامحدود مرغ منجمد با هدف تعدیل قیمت مرغ در خوزستان ادامه دارد.


بدوی، با بیان اینکه هرکیلوگرم مرغ منجمد در سردخانه ۱۴۰هزار و خرده فروشی آن ۱۵۰ هزار ریال است افزود: توزیع مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان بر اساس مصوبه تنظیم بازار و حواله صادره از صنعت ، معدن و تجارت خوزستان صورت می‌گیرد.


وی ذخایرمرغ منجمد را در خوزستان مطلوب بیان کرد و ادامه داد: به هرمیزان که نیاز بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خوزستان به مرغ باشد برای تامین آن اقدام می‌شود.


بدوی، نیاز روزانه کلانشهر اهواز به مرغ تازه را ۳۰۰تن در روز بیان کرد و افزود: با افزایش قیمت مرغ تازه ، میزان خرید مردم به دلیل افزایش قیمت آن کاهش یافته بود.


نیاز سالانه خوزستان حدود ۱۰۰هزار تن است که حدود ۶۰ تا ۷۰هزار تن آن در داخل و بقیه از سایر استان‌ها از جمله اصفهان ، لرستان ، مرکزی و گلستان تامین می‌شود.


از سوی دیگر قیمت هر شانه تخم مرغ معمولی که هفته گذشته در اهواز تا ۴۰۰هزار ریال رسیده بود روز چهارشنبه به ۳۲۰هزار ریال رسید.
۹۰درصد نیاز خوزستان به تخم مرغ از دیگر مناطق کشور تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها