معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تحویل ندادن یا ‌تحویل جنازه‌ی اشتباهی در بیمارستان‌های تبریز ممکن نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تحویل ندادن یا ‌تحویل جنازه‌ی اشتباهی در بیمارستان‌ها ممکن نیست.

تحویل ندادن یا ‌تحویل جنازه‌ی اشتباهی در بیمارستان‌های تبریز ممکن نیست

روزبه رجایی با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در خصوص بیماران بستری کرونا، اظهار کرد: به عنوان مثال مباحثی در خصوص استفاده از ارگان‌های بیماران فوتی کرونایی برای پیوند مطرح شد، در حالی که انجام تست کرونا برای بیمار اهدا کننده ضروری بوده و در صورت مثبت بودن تست آن بیمار، امکان پیوند وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ارگان‌های بیماری که مبتلا به کرونا است، اصلا به درد پیوند نمی‌خورد، این شایعه بیشتر شبیه شوخی بی‌مزه‌ای بود که آنقدر گسترش یافت که تبدیل به موضوعی جدی و تراژدیک، شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با بیان اینکه هیچ درمان قطعی برای درمان کووید۱۹ در جهان وجود ندارد، متذکر شد: تمامی درمان‌های مطرح شده در جهان، درمان‌های کمک کننده هستند، برخی داروها مانند رمدسیور هم اندیکاسیون‌ها و دستورالعمل‌های خاص خود را دارند، اینگونه نیست که بتوان دارو را برای تمامی مبتلایان به کرونا استفاده کرد، مقالات نشان می‌دهند این دارو فقط در مورد برخی بیماران کمک کننده است و نقشی در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد.

وی افزود: در مورد دارو هم کمبودهای مقطعی در سراسر کشور وجود دارد، داروها از طریق وزارت بهداشت و درمان توزیع شده و از طریق معاونت غذا و دارو در اختیار بیمارستان‌های بستری کننده مبتلایان به کووید ۱۹ قرار می‌گیرد.

وی در خاتمه گفت: مباحثی مانند فرستادن بیماران برای تهیه داروی کرونا به بیرون از بیمارستان هم مطرح می‌شود که بخشنامه‌ای به بیمارستان‌ها صادر کرده و از آن‌ها خواسته‌ایم تا به هیچ وجه بیماران را به بیرون از بیمارستان نفرستند، شاید آن داروی خاص، تنها برای یک بیمار از هر ۱۰ بیمار کرونایی نیاز باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها