۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی برای حفاظت از منابع آبی کردستان خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی برای رها سازی و حفاظت از هشت منبع آبی این استان خریداری شده است.

۶۵۵ هزار قطعه بچه ماهی برای حفاظت از منابع آبی کردستان خریداری شد

محمدفرید سپری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این بچه‌ ماهی‌ها در منابع آبی غیر شرب از جمله دریاچه زریوار، سنگ سیاه دهگلان، گلبلاغ بیجار رهاسازی می‌شود اظهار داشت: برای خرید این ماهی‎ها چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: روز گذشته اولین مرحله رهاسازی به تعداد ۳۳۰ هزار قطعه با ۱۶۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده از گونه‌های کپورماهیان، فیتوفاگ، آمور و بیگ هد دردریاچه زریوارمریوان رهاسازی شد و امروز و فردا نیز در سنگ سیاه و گلباغ انجام می‌شود.

سپری اضافه کرد: بچه ماهی‌ها به منظورتامین پروتئین (گوشت سفید) مورد نیاز استان و حفظ و حراست از ذخایر و اکوسیستم دریاچه زریوار و منابع آبی استان رهاسازی می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات تملک دارایی (طرح افزایش تولیدآبزیان ماهیان گرمابی) از محل‌های تامین رهاسازی بچه ماهی در کردستان است.

سپری افزود: استان کردستان دارای ۶ تعاونی صیادی فعال با بیش از ۴۳۰ نفر عضو است، تا کنون هشت دریاچه پشت سد استان توسط شیلات مطالعه شده است.

وی گفت: نیاز بچه ماهی منابع آبی مطالعه شده در هر سال چهار میلیون و ۳۰۰ قطعه بوده که اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها