طرح کشاورزی میانه‌کاری در نخیلات شادگان اجرا شد

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: طرح کشاورزی میانه‌کاری نخیلات ، پاییز امسال در دهستان حسینی شادگان توسط این قرارگاه اجرایی شد.

طرح کشاورزی میانه‌کاری در نخیلات شادگان اجرا شد

سرگرد مصطفی مجدی نسب چهارشنبه افزود: این طرح اشتغالزایی با هدف بهبود معیشت کشاورزان در سال جهش تولید در مناطق محروم استان خوزستان در اراضی بلااستفاده و در فضای بین نخیلات دهستان حسینی شادگان که از نقاط هدف این قرارگاه است برای محصولاتی نظیر یونجه، سبزی ، صیفی و جو در ۱۰ هکتار اجرا شد.

وی یکی از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی را تثبیت اشتغال و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: طرح میانه کاری در نخیلات علاوه بر افزایش بهره‌وری از فضای نخلستان باعث افزایش کیفی و کمی محصول و کاهش خسارات آفات خواهد شد.

مجدی نسب افزود:این قرارگاه در ترویج این مهم اهتمام ورزیده و با هماهنگی صورت گرفته با اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان زمینه کشت محصولات دیگر برای میانه کاری و ارائه راهنمایی لازم علمی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی دامه داد: این طرح که با هزینه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اجرایی شد در دوره های بعدی افزایش خواهد یافت.
کشت میانه کاری درنخیلات در برخی شهرهای ساحلی خوزستان رواج دارد ولی در سال‌های اخیر با افزایش هزینه کشت و کاهش توان مالی کشاورزان ، سطح این نوع کشت کاهش یافته است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصول به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل‌آوری ۱۳۸نوع محصول از نظر کمیت و تنوع تولیدات در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها