سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در منطقه آزاداروند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تفاهم نامه ای به ارزش ۲۰ هزارمیلیارد ریال بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء و این سازمان امضا شده است.

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در منطقه آزاداروند

اسماعیل زمانی چهارشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:نوسازی فاضلاب، ساخت پل، ساحل سازی رودخانه های منطقه و چندین پروژه دیگر را از جمله طرح های قرار گاه خاتم الانبیاء در منطقه آزاد اروند است و سازمان منطقه آزاد اروند ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه های این طرح‌ها را به صورت نقدی به قرار گاه خاتم پرداخت می‌کند و به جای مابقی هزینه‌ها، زمین در این منطقه به قرارگاه واگذار می‌شود.

وی به کاهش درآمدهای منطقه آزاد اروند به دلیل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: تا پیش از این حدود یک میلیارد دلار درآمد به منطقه آزاد اروند تعلق می گرفت که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا این رقم بسیار کم شده و به ناچار برای تأمین برخی هزینه ها به استقراض از بانک ها روی آورده ایم.

زمانی از همه شهروندان خواست مقابله با بیماری کرونا را به دلیل صدمات سنگین اقتصادی که به دنبال دارد جدی بگیرند و گفت: متاسفانه وقتی وضعیت منطقه قرمز می‌شود رکود شدید اقتصادی ، تعطیلی بسیاری کارگاه های تولیدی و نیز بیکاری را به دنبال دارد لذا شهروندان برای جلوگیری از رکود اقتصادی و نیز حفظ سلامت همگانی، همه تلاش خود را برای مقابله با این بیماری به کار گیرند.

توسعه فرودگاه بین المللی آبادان یکی از اهداف اصلی در منطقه آزاد اروند

زمانی به اقدامات این سازمان در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی(ره) آبادان اشاره کرد و افزود:توسعه تجهیزات و امکانات رفاهی به عنوان اصلی‌ترین موضوع سازمان منطقه آزاد اروند در فرودگاه مورد توجه قرار گرفت و نیازمندی‌های آن بررسی و مقرر شد که به صورت مشارکتی سالن‌های آن نوسازی شود.

وی گفت: در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت ترمینال فعلی کم باشد، لذا مقرر شد یک ترمینال جدید نیز به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با شرکت فرودگاه ها احداث شود.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی آبادان هزینه شده است تا پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل فرودگاه جدید، تفکیک می شوند و حتی ترمینال باری و مسافری نیز برای این ترمینال جدید در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای نصب دستگاه ای ال اس در فرودگاه آبادان گفت:در چهارسال گذشته به منظور تجهیز فرودگاه آبادان به دستگاه ای ال اس برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و خاک به میزان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و قرار شد در مدت ۶ ماه این دستگاه را نصب کنند متاسفانه سه تا چهار سال از این موضوع گذشته ولی تاکنون این کار عملی نشد.

کارت شهروندی مزیتی برای شهروندان آبادان و خرمشهر

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند از صدور ۱۰۰ هزار کارت شهروندی در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: مجموع جمعیت شهرهای آبادان و خرمشهر ۵۰۰ هزار نفر است و با توجه به اینکه قرارداد صدور کارت شهروندی با بانک شهر و پست بود متاسفانه با کمبود کارت برای صدور مواجه شدیم ولی اکنون صدور کارت ها آغاز شده است.

وی واردات کالا همچون ورود خودروی پلاک اروندی و عبور از گیت‌های گمرک را از مزیت‌های صدور کارت شهروندی بیان کرد و گفت: صدور کارت شهروندی برای افرادی است که محل سکونت آنها حتما در محدوده منطقه آزاد اروند باشد و با تدابیر اندیشیده شده پروژه صدور کارت شهروندی متوقف نشود و همه شهروندان آبادان و خرمشهر از این کارت بهره‌مند شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها