۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در قالب طرح حمایتی از کشاورزان این استان خریداری شد.

۲۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد

قدرت‌الله ویسی اظهار داشت: 120 شرکت تعاونی روستایی، تولید روستایی، کشاورزی و زنان و همچنین 10 اتحادیه استانی و شهرستانی با 88 هزار و 541 عضو تحت پوشش در این استان فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: تعاون روستایی استان با دارا بودن 21 انبار، یک سردخانه دو هزار تنی و 6 مرکز خرید محصولات کشاورزی و باسکول نقش اساسی برای حمایت از بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف اعم از جمع آوری، خرید و فروش، ذخیره سازی، بازاریابی، بازار رسانی محصولات کشاورزی و تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی در سطح استان دارد.

ویسی با اشاره به اینکه امسال 28 هزار تن گندم تضمینی و 20 هزار تن گوجه فرنگی در قالب طرح حمایتی خریداری شد، ابراز کرد: محصولات خریداری شده در اختیار کارخانجات آرد و رب گوجه فرنگی قرار گرفت.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین 600 تن سیب درختی و 100 تن پیاز به منظور تنظیم بازار داخل و خارج از استان خریداری و توزیع شده است.

ویسی ادامه داد: سردخانه دوهزار تنی و انبارهای ذخیره سازی محصولات کشاورزی و ساختمان‌های اداری تعاون روستایی استان از قدمت بالایی برخوردار بوده و نیازمند بازسازی و بهسازی هستند که انتظار می‌رود در زمینه تامین اعتبار توسط مسئولان و متولیان امر تدبیری اندیشیده شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها