پرداخت ماهانه بیش از ۲ میلیارد ریال اجاره مسکن به نیازمندان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: این نهاد به طور میانگین در ماه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجاره مسکن به خانوارهای مددجوی استان پرداخت می‌کند.

پرداخت ماهانه بیش از ۲ میلیارد ریال اجاره مسکن به نیازمندان خراسان شمالی

مجید الهی راد روز چهارشنبه با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰۰ خانوار مددجوی تحت حمایت این نهاد مستاجر هستند، اظهار داشت: کمیته امداد هرسال کمک هزینه اجاره مسکن تا سقف سه میلیون ریال را به خانوارهای مددجوی تحت حمایت خود پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ خانوار مددجوی مستاجر از اجاره‌بها بهره‌مند شدند، تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال به ۴۵۰ مددجوی فاقد منزل مسکونی ساکن در منازل استیجاری پرداخت کرد.

الهی راد افزود: از ابتدای سال جاری ۶۵ هزار و ۵۳۴ مورد درخواست ثبت شده که از این تعداد حدود هزار و ۱۴۰ مورد در حوزه مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای تحت حمایت ساخته و تعمیر اساسی شد، گفت: از مجموع اقدامات عمرانی پارسال حدود سه هزار و ۵۰۰ مورد ویژه مددجویان سیل‌زده و باقی‌مانده نیز برای خانوارهای عادی تحت حمایت این نهاد انجام ‌شده است.

وی با اشاره به شرایط سخت خانوارهای مستاجر برای تامین هزینه ها و اجاره مسکن در سال جاری گفت: کمیته امداد امسال نیز به صورت بلاعوض و یا در قالب وام های قرض الحسنه به این خانوارها کمک اعطا می کند که امیدوار هستیم نیکوکاران همانند هر سال یاری گر این نهاد در تامین هزینه های مسکن نیازمندان باشند.

بیش از۶۰ هزارو ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها