طرح ۱۲۵ هکتاری آبیاری کم‌فشار در شهرستان شادگان افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: طرح سیستم نوین آبیاری کم‌فشار با حضور کشاورزان منطقه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

طرح ۱۲۵ هکتاری آبیاری کم‌فشار در شهرستان شادگان افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شادگان در حاشیه افتتاح این طرح، اظهار کرد: پروژه ۱۲۵ هکتاری آبیاری کم‌فشار روستای ابوصخیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.

خلیل منیعات افزود: با توجه به کمبود آب و لزوم افزایش راندمان آبیاری در راستای افزایش تولید محصولات استراتژیکی کشور و نظر به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری امسال به عنوان سال «جهش تولید» برای تقویت بنیه مالی کشاورزان و همچنین کاهش هزینه‌های کشاورزان این طرح در این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های این مدیریت و حمایت نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و با ترویج و آموزش و تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان این مدیریت، موفق به اجرای بالغ‌بر ۷۰۰ هکتار آبیاری تحت‌فشار در اراضی این شهرستان شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان در پایان گفت: از مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری افزایش بهره‌وری از آب و خاک، افزایش کمی و کیفی محصول و سهولت در انجام عملیات زراعی و نیازمند نبودن به نیروی کارگر زیاد به دلیل ثابت بودن اجزای سیستم، افزایش سرعت آبیاری و کاهش هزینه آبیاری، منتقل نشدن بذر علف‌های هرز، امکان استفاده هم‌زمان کود شیمیایی به همراه آب آبیاری است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها