فعالیت‌های صنعتی استان کردستان به سمت دانش بنیان بودن گرایش پیدا کند

فعالیت‌های صنعتی استان کردستان به سمت دانش بنیان بودن گرایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، عبدالمحمد زاهدی پیش‌از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان کردستان در سطح ملی که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: 23 آذرماه امسال مراسمی در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد که آن روز، روز خوبی برای استان کردستان بود.

وی با بیان اینکه استان کردستان برای دومین سال متوالی مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: افتخار میکنم که خدمتگذار مردمی هستم که دارای چنین نخبگان علمی هستند.

استاندار کردستان از تلاش و همت حوزه پژوهش و فناوری استان کردستان در سطح ملی قدردانی کرد و تصریح کرد: کسب قهرمانی سخت است و حفظ قهرمانی نیز مشکل‌تر از آن است اما باید تلاش کرد که در سال‌های آینده بهتر و بیشتر در سطح ملی درخشیده شویم.

وی گفت: اینکه استان کردستان برای دومین سال متوالی رتبه برتر کشوری شده وظیفه و رسالت ما را چندان می‌کند و نباید شرایطی را در ذهن خود ایجاد کنیم و به آن قانع باشیم بلکه باید در سال‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم و چهره‌های بیشتری را در زمینه تولید علم و پژوهش در سطح کشوری معرفی کنیم.

زاهدی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مذراکز علمی و پزوهشی در این راستا می‌توانند برای آینده نقش مهمی داشته باشند و باید برای فرزندانمان در حوزه تحصیلی آموزش و پرورش تلاش کنیم ذهن آنها را پرسشگر و خلاق بار بیاوریم.

وی اظهار کرد: درس انشاء ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرد اما این درس خلاقیت انسان را به خوبی پرورش می‌دهد و از خودش خلاقیت تولید می‌کند و در این راستا آموزش و پرورش باید توجه بیشتری به درس انشاء داشته باشد چرا که بسیاری از افراد نخبه و خلاق از همین کلاس‌ها تربیت شده‌اند.

استاندار کردستان تاکید کرد: باید برای توسعه رابطه بین بخش پژوهش، دانشگاه، مراکز آموزش عالی و مراکز علمی و پژوهشی با بخش اجرایی تلاش شود.

وی گفت: در کارگروه‌های مختلف مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه تولید، اشتغال، توسعه و پیشرفت مورد بررسی قرار گرفته و اگر این ارتباط بین مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته باشد می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید از طریق مراکز علمی و پژوهشی تغذیه شوند، خاطر نشان کرد: مشکل اساسی واحدهای تولیدی فقط منابع مالی نیست و بخشی زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی مباحث دیگری است که باید شناسایی شوند و برای برون رفت از این شرایط ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی استان با مراکز علمی و پزوهشی نیاز ضروری است.

وی با بیان اینکه امروزه مسئله دانش‌بنیان بودن فعالیت‌ها یک امر ضروری است، گفت: باید از شیوه‌های سنتی گذشته خارج شویم چرا که میزان بهره‌وری آنها کمتر است و ایده‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کنیم.

زاهدی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان اشتغال زیادی را امروز در سطح دنیا فراهم کرده و استان کردستان از استان‌های مستعد در طرح تکاپو است و این استان به صورت پایلوت در سطح کشور انتخاب شده و طرح اشتغال زایی در زیمنه های IT و ICT را ایجاد کرده و ما می‌توانیم در این زمینه موفقیت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: استعدادهای خوبی در بین جوانان استان کردستان وجود دارد که هم می‌تواند زمینه ساز اشتغال و تولید ثروت برای مردم استان باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها