مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد:

افتتاح پروژه تثبیت زمین لغزش در دورود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: پروژه زمین لغزش روستای سراب بیشه شهرستان دورود با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه تثبیت زمین لغزش در دورود

شیرزاد نجفی  در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: یکی از انواع ناپایداری دامنه‌ای که هر ساله خسارات مالی و جانی فراوانی را بر زندگی انسان‌ها وارد می‌کند پدیده زمین لغزش است.

وی با اشاره به اینکه وجود عوامل مستعد کننده ناپایداری دامنه‌ها نظیر شیب، زمین شناسی و کاربری اراضی از جمله عوامل ایجاد خسارت فراوان به منابع طبیعی و مسکونی، از قبیل هدررفت سریع خاک، تخریب اراضی کشاورزی، مسکونی، جنگل ها، جاده ها و... است، خاطرنشان کرد: در واقع زمین لغزش یک پدیده مخرب طبیعی است و باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری می شود که دفع آنها مستلزم صرف وقت و هزینه هنگفتی است.

نجفی به انواع عملیات این پروژه از قبیل ۱۸ هکتار تراس بندی، ۳۲۱ هزارمترمکعب خاکبرداری، ۸ هزار و ششصد و شصت مترمکعب اسکله ریزی، ۸ هزار مترمکعب زهکش، یکهزار و دویست متر کانال زهکش و ۱۸ هکتار کپه کاری گریزی زد و تصریح کرد: تثبیت ۱۸ هکتار مرتع، جلوگیری از ورود بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب رسوب به رودخانه سزار، ایمن‌سازی راه آهن تهران-جنوب، ایمن‌سازی جاده دسترسی به روستاهای منطقه، حفظ باغات پایین‌دست زمین لغزش و... از جمله اثربخشی این عملیات است.

 پروژه زمین لغزش روستای سراب بیشه شهرستان دورود در خرداد ۹۹ توسط منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور کلنگ زنی و هم اکنون در هفته منابع طبیعی به بهره برداری رسید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها