رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

افزایش ۱۰ برابری کشت پنبه در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش ۱۰ برابری کشت پنبه در استان اردبیل خبر داد.

افزایش ۱۰ برابری کشت پنبه در اردبیل

خلیل نیکشاد اظهار کرد: کشت پنبه در سال زراعی جاری در مقایسه با پنج سال قبل رشد جهشی داشته و با استقبال زارعین روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۵۰ و ۶۰ منطقه مغان یکی از مناطق مستعد و قطب تولید پنبه بود که متاسفانه به دلایل مختلف این روند کشت و زرع با کاهش و توقف روبرو شد که از پنج سال پیش کشت پنبه بازهم در مغان رونقی مضاعف گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در سال زراعی جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی مغان به زیر کشت پنبه رفته که این میزان کشت نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

نیکشاد بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال با آغاز برداشت پنبه بیش از ۶۰ هزار تن وش پنبه تولید و روانه کارخانه های پنبه پاک کنی شود.

وی ادامه داد: به رغم شرایط آب و هوایی خاص در سال زراعی جاری که با خشکسالی و تنش آبی همراه بود ۷۰ درصد برنامه ریزی ها در مسیر توسعه کشت پنبه تحقق پیدا کرده و مشکلی از بابت خرید تضمینی آن نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در آستانه سال زراعی آینده و همزمان با شروع کشت پائیزه تامین نهاده های دامی به ویژه بذر در اولویت این سازمان قرار گرفته و بیش از ۲۰ هزار تن بذر گندم خریداری و ذخیره سازی شده است.

نیکشاد اظهار کرد: امیدواریم در سال زراعی پیش رو با بهبود شرایط آب و هوایی و بارش های مناسب فصل پائیز و زمستان سال زراعی بهتری را نسبت به شرایط موجود شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها