استاندار اردبیل:

واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل بسته‌های حمایتی دریافت می‌کنند/ کمبود پزشک متخصص را با ورود سپاه جبران می‌کنیم

استاندار اردبیل گفت: افزایش حمایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و گردشگری آسیب‌دیده کرونا به صورت کارشناسی بررسی و به ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد می شود.

واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل بسته‌های حمایتی دریافت می‌کنند/ کمبود پزشک متخصص را با ورود سپاه جبران می‌کنیم

اکبر بهنامجو اظهار داشت: با شناسایی کارشناسی و با توجیه منطقی ضرورت‌های کمک به واحدهای آسیب دیده این پیشنهادات با ارائه به ستاد ملی و کسب مصوبه از این محل عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: حوزه گردشگری در سال 98، 99 و امسال به طور کامل آسیب دیده و لازم است در مصوبات پیشنهادی لحاظ شود.

وی افزود: شهرستان بیله‌سوار و دیگر شهرستان‌های هدف گردشگری استان از محل کرونا آسیب زیادی متحمل شده‌اند و لازم است تصویب مصوباتی برای حمایت از این مناطق پیشنهاد شود.

بهنامجو حمایت‌های بیمه‌ ای، مالیات، تسهیلات برای سرمایه در گردش و بازسازی و مرمت واحدهای آسیب‌دیده گردشگری را از جمله موارد مهم برای بررسی عنوان کرد.

وی به حمایت‌های انجام گرفته از واحدهای آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مجوز بخشودگی 10 درصدی مالیاتی که برای واحدهایی که تا 35 درصد آسیب دیده اند در 36 قسط دریافت می شد که بازپرداخت آن ها تبدیل به 60 قسط شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای گردشگری استان تسهیلات حمایتی کرونا را آخر سال دریافت کرده‌اند، لازم است استمهال بازپرداخت آن با توجه به تعطیلی کرونایی پیشنهاد شود.

بهنامجو اظهار کرد: قرار بر این است تا با جابه‌جایی بخش‌ های بین بیمارستانی امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) نسبت به فراهم سازی افزایش تخت‌ های بیمارستانی برای مبتلایان به کرونا 59 تخت اقدام شود.

وی با بیان اینکه از مجموع آن 12 تخت در بیمارستان امام رضا(ع) و 47 تخت در بیمارستان امام در نظر گرفته شده است افزود: نسبت به پیگیری، تقویت و تامین کادر تخصصی پزشکی و درمانی از طریق نیروی زمینی سپاه پاسداران با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای خدمات رسانی به بیماران تلاش می‌ شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سامانه سیار 64 تختی از طریق نیروی زمینی سپاه پاسداران در مدت 3 روز تهیه می‌شود چنانچه میزان بستری‌ها افزایش یابد نسبت به استقرار سامانه سیار در محل‌های پیش‌بینی شده اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در پیک پنجم اسف بار است تصریح کرد: استانداری نسبت به ایجاد زیرساخت‌های سامانه سیار اقدام می‌کند و در اسرع وقت یک دستگاه اکسیژن ساز سیار نیز از طریق نیروی زمینی سپاه استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مستقر می‌شود.

بهنامجو بیان کرد: استقرار ژنراتور سیار از طریق سپاه پاسداران و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به پشتیبانی عمومی و تخصصی از نیروهای اعزامی (کادر درمان) نیروی زمینی سپاه اقدام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان و با همکاری سپاه نسبت به جبران کمبود پزشک متخصص و پرستار بیمارستان های تابعه اقدامات لازم در اسرع وقت انجام یابد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در صورت استقرار سامانه سیار باید کادر درمانی مستقر جهت جابجایی آن برای ادامه خدمات و ادامه مدیریت این سامانه اقدام می‌کنند و بعد از آن خدمات رسانی به بیماران در محل استقرار قبلی به عهده عوامل دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها