استاندار اردبیل:

۷۰ درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شدند‌

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۷۰ درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شده که ۹۱ هزار نفر از گروه سنی بالای ۸۰ سال را تشکیل می‌دهد.

۷۰ درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شدند‌

اکبر بهنامجو ‌در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضاهای سربسته جزو اولویت‌های اساسی است و از یک ماه گذشته وضعیت مبتلایان به ویروس منحوس تا حدود قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پایداری در سطح استان حاکم ‌است، بیان کرد: در تلاشیم با اقدامات پیشگیرانه از افزایش بستری و انتقال ویروس به بیماران جلوگیری به عمل آورده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر به جز شهرستان اردبیل بقیه شهرستان‌ها در حالت زرد قرار دارند که به همین منظور نیاز است تا با نظارت بر تجمعات و مراکز خرید برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای اجرای موفق طرح شهید سلیمانی دست یابیم و گروه‌های قرارگاه به منازل افراد قرنطینه سر بزنند.

بهنامجو تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه قرار گرفته و 91 هزار نفر گروه سنی بالای 80 سال واکسینه شده‌اند و تعدادی از افراد گروه خطر نیز مبتلا و بهبود یافته‌اند که بدن این افراد در برابر ویروس مقاوم شده است.

وی اظهار کرد: احتمال جهش کرونا در قالب اپیدمی پنجم نیازمند اطلاع‌رسانی‌های لازم بوده تا با استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشکلات موجود برطرف‌سازی شود.

درصد استفاده از ماسک بسیار پایین است

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به ادامه شیب آرام افزایشی در روند بستری‌های کرونایی نیز گفت: در صورت افزایش روند بستری نیازمند اعمال محدودیت‌های جدی‌تری هستیم و به خصوص باید از ورود مسافران غیربومی جلوگیری شده و برگزاری مراسمات با تجمع بالا در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: آمار استفاده از ماسک در استان اردبیل بسیار پایین است که به همین منظور نیاز است نظارت اساسی در مراکز خرید و سطح شهر انجام یابد تا بتوانیم شرایط را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها