اپلیکیشن ضد اینستاگرام محبوب‌ترین برنامه اپل شد

اپلیکیشن شبکه اجتماعی BeReal که ضد اینستاگرام نام گرفته، با وجود شکایت‌های متعددی که از خرابی این برنامه وجود دارد، در هفته‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اپلیکیشن ضد اینستاگرام محبوب‌ترین برنامه اپل شد

این اپلیکیشن همه کاربران در این پلتفرم را ملزم می‌کند هر روز در یک فرصت دو دقیقه‌ای، از خود عکس بگیرند، اما هنگامی که کاربران تلاش می‌کنند عکس‌های لحظه‌ای خود را بارگذاری کنند، هنگ می‌کند.

اما این مشکل مانع از آن نشد که این اپلیکیشن در سه روز اول هفته گذشته، جایگاه نخست را در فروش اپ‌استور اپل در آمریکا به دست آورد. طبق آمار پلتفرم تحلیلگر دیجیتالی سنسور تاور، این اپلیکیشن در هفته منتهی به ۱۱ ژوئیه، ۷/ ۱ میلیون بار نصب شد که بزرگ‌ترین رشد هفتگی بود.  آرون لاکشمان، دانشیار بازاریابی در مدرسه مدیریت دانشگاه بوفالو گفت: این مساله در میان شرکت‌های شبکه اجتماعی متداول است و هنگامی که با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌شوند، زیرساخت آنها تحت فشار قرار می‌گیرد. هر چه یک اپلیکیشن سریع‌تر رشد کند، به احتمال زیاد، محبوب و باثبات می‌شود.

محبوبیت BeReal منعکس‌کننده موفقیت اولیه اینستاگرام و توییتر است که هنگ کردن این پلتفرم‌ها به دلیل هجوم کاربران، رایج بود. این اپلیکیشن‌ها مورد استقبال قرار گرفتند و دوام آوردند، اما در شرایطی که بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی برای جلب‌توجه کاربران رقابت می‌کنند، BeReal باید ثابت کند که یک تب زودگذر نیست.

فعالیت این اپلیکیشن فرانسوی با ۳۰ میلیون دلار تامین مالی، از سال ۲۰۲۰ آغاز شد. این اپلیکیشن ابتدا در فرانسه محبوب شد و در اوایل امسال میان کاربران نوجوان در آمریکا محبوبیت پیدا کرد. جذابیت این اپلیکیشن در میان بسیاری از کاربران به‌دلیل ضدیتش با جنبه فوق زیبایی اینستاگرام است.

در BeReal، افراد با دریافت اعلانی که به آنها می‌گوید وقت آن است که واقعی باشند، تنها روزی یک بار پست می‌گذارند. این اپلیکیشن تنها با یک کلیک دو عکس همزمان - یک عکس از دوربین جلو و یک عکس از دوربین عقب- می‌گیرد. بسیاری از کاربران دراین مرحله با هنگ کردن اپلیکیشن روبه‌رو می‌شوند. کاربران ممکن است مجبور شوند اپلیکیشن را دفعات زیادی بسته و باز کنند. گاهی کاربران هنگام بارگذاری عکس باید مدت زمان زیادی منتظر بمانند. کاربران تا وقتی که خودشان پستی بارگذاری نکرده باشند، نمی‌توانند پست دوستان‌شان را ببینند؛ بنابراین هنگ کردن برنامه، مانع استفاده آنها از این اپلیکیشن می‌شود. طبق آمار پلتفرم اتوپیا، در دو هفته نخست ژوئیه، بازخورد منفی اپلیکیشن BeReal، به دلیل عملکرد و باگ‌ درون برنامه‌ای، افزایش ۲۵۴ درصدی داشت. در ماه مه، بازخوردهای منفی یا عملکرد متوسط و باگ‌ها، ۴/ ۵۶ درصد از کل بازبینی‌ها را تشکیل دادند.  بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود نارضایتی فنی، افراد برای ارسال پست روزانه به این اپلیکیشن مراجعه می‌کنند. کاربران BeReal این اپلیکیشن را در نرخ بالاتر از ۱۰ اپلیکیشن اجتماعی برتر نگه داشته‌اند. در ماه مه، مقایسه‌ای میان کاربران BeReal و سایر اپلیکیشن‌ها انجام شد. درصد کاربرانی که پس از هفت روز همچنان از اپلیکیشن استفاده می‌کردند در BeReal تقریبا ۵۰ و در اپلیکیشن‌های دیگر ۳۷ بود. پس از ۳۰ روز، این رقم به ترتیب ۳۵ درصد و ۳۴ درصد رسید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها