اینترنت «وای‌فای» کمتر از ۲ سال دیگر به ماه می‌رسد

شرکت آکوارین‌اسپیس، ارائه‌دهنده نخستین خدمات اینترنت پرسرعت برای منظومه شمسی، اعلام کرد که قصد دارد برای برقراری ارتباطات حیاتی بین زمین و ماه اینترنت پرسرعت را به ماه منتقل کند.

اینترنت «وای‌فای» کمتر از ۲ سال دیگر به ماه می‌رسد

پیش از این درباره برنامه ناسا برای راه‌اندازی شبکه اینترنت ۴جی (4G) در ماه شنیده بودیم، پروژه‌ای که قرار بود در سفر بعدی به ماه عملی بشود. حالا شرکت استارت‌آپ «آکوارین‌اسپیس» (Aquarian Space) اعلام کرده است که می‌خواهد اینترنت پرسرعت را به ماه و شاید حتی مریخ انتقال دهد.

این شرکت که به‌تازگی ۶۵۰ هزار دلار برای این پروژه سرمایه اولیه گرفته، امیدوار است تا سال ۲۰۲۴ بتواند نخستین سیستم ارتباطی‌ خود که آن را «سول‌ نت» (Solnet) می‌نامد، روی کره ماه مستقر کند.

شرکت آکوارین‌اسپیس، ارائه‌دهنده نخستین خدمات اینترنت پرسرعت برای منظومه شمسی، اعلام کرد که قصد دارد برای برقراری ارتباطات حیاتی بین زمین و ماه اینترنت پرسرعت را به ماه منتقل کند. این طرح با همکاری و پشتیبانی مالی «دریپر اسوشیتس» (Draper Associates) عملی می‌شود که بر اساس سرمایه‌گذاری‌های قبلی، می‌توان به میزان خطرپذیری آن‌ها پی برد.

با آنکه اینترنت پرسرعت ارتباط با زمین را عملی و همه‌چیز را آسان می‌کند، شبکه پرسرعت موجود با رسیدن به مدار هم‌گردش زمین متوقف می‌شود. شبکه کنونی به همان فناوری متکی است که قدمت آن به دهه ۱۹۶۰ می‌رسد و بارگذاری داده‌ها از زمین در عمق فضا و روی ماه را به فرایندی بسیار آهسته تبدیل می‌کند.

با توسعه سریع اقتصاد قمری که برنامه آرتمیس ناسا آن را هدایت می‌کند، نبود ارتباطات پرسرعت سدی بزرگ سر راه عملیات سفر به ماه و اکتشاف‌های آینده مریخ ایجاد می‌کند و این همان مشکلی است که شرکت آکوارین‌اسپیس با ایجاد ارتباط بین زمین، ماه و شاید مریخ و فراتر از آن با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای با سرعت بالای ۱۰۰ مگابایت برثانیه برای ارسال و دریافت داده، آن را حل می‌کند.

کلی بارسون، مدیرعامل شرکت آکوارین‌اسپیس، در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: «ما در سال ۲۰۲۱،  تعداد ۱۳ فرودگر یا سطح‌نشین، مدارگرد و مریخ‌نورد روی ماه یا اطراف آن داشتیم. تا سال ۲۰۳۰، حدود ۲۰۰ فضاپیما در شرایط مشابه خواهیم داشت که یک اقتصاد چندمیلیارد دلاری قمری ایجاد می‌کند و این بدون وجود ارتباطات ثابت و قابل اطمینان زمین با ماه، نمی‌تواند اتفاق بیفتد.»

این شرکت در وب‌سایت خود مدعی شد: «شبکه ما به شما این امکان را خواهد داد حجم بالایی از داده‌ها را بدون توقف و با سرعت و اطمینان بالا، ۲۴ ساعته و هفت روز هفته ارسال و دریافت کنید.»؛ با این کار پخش ویدیوهای ۴جی از ماه هم ممکن می‌‌شود.

منبع: ایران جیب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • TN
    0

    کی به ایران می رسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها