وزیر آموزش و پرورش:

آثار منفی «کنکور» سال‌ها باقی خواهد ماند/ جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای، ممتاز شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول تاکید ویژه‌ای بر مقطع ابتدایی دارد، گفت: باید گفتمان حاکم بر آموزش و پرورش را تغییر دهیم و به جای آنکه معلم‌های ابتدایی به مقطع متوسطه بروند، کاری کنیم معلمان مقطع متوسطه به ابتدایی بیایند و این نیازمند چند کار است؛ ابتدا در برخی از تسهیلات مثلاً در طبقه بندی مشاغل، اولویت با معلمان ابتدایی باشد. معلمان ابتدایی باید جایگاهشان به صورت ویژه، ممتاز شود.

آثار منفی «کنکور» سال‌ها باقی خواهد ماند/ جایگاه معلمان ابتدایی باید به صورت ویژه‌ای، ممتاز شود

رضا مراد صحرایی با حضور در برنامه پرسشگر با اشاره به عملکرد سال ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش گفت: سالی که گذشت سال بسیار پر خیر و برکت و پر از دستاوردهای خوب و البته فراز و فرودهای فراوان بود اما بهتر از سال پیش بودیم و از این بابت خدا را شاکریم، البته کاستی‌های بسیاری را باید برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۲، سالی بسیار ویژه بود افزود: هرچند آغاز سال تلخ بود ولی پایان شیرین و با تحولات چشمگیری دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچه سن دانش‌آموزان پایین‌تر باشد نقش شکوفایی آینده آنها مهمتر می‌شود، مهمترین مقطع را پیش دبستانی و ابتدایی دانست و ادامه داد: سند تحول تاکید ویژه‌ای بر مقطع ابتدایی دارد، باید گفتمان حاکم بر آموزش و پرورش را تغییر دهیم و به جای آنکه معلم‌های ابتدایی به مقطع متوسطه بروند، کاری کنیم معلمان مقطع متوسطه به ابتدایی بیایند و این نیازمند چند کار است؛ ابتدا در برخی از تسهیلات مثلاً در طبقه بندی مشاغل، اولویت با معلمان ابتدایی باشد. معلمان ابتدایی باید جایگاهشان به صورت ویژه، ممتاز شود.

آثار منفی کنکور سال‌ها باقی خواهد ماند

صحرایی با بیان اینکه کنکور مسیر آموزش و پرورش را عوض کرده است گفت: آثار منفی کنکور سال‌ها باقی خواهد ماند؛ دو مجلس، دو قانون تصویب کرد و به دو دولت ابلاغ شد اما اجرایی نشد و اوضاع به گونه‌ای بود که راه یابی دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور رویا شده بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ملی شش ساحت دارد که یک ساحت آن آموزش است افزود: اگر خانواده‌ها از آموزش و پرورش «تربیت» می‌خواهند پشت مدرسه را رها نکنند، زیرا موضوع تقویت کیفیت آموزش موضوع روز وزارت آموزش و پرورش است.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها