پلیس هشدار داد؛ کلاهبرداری با کلیدواژه «کالابرگ»

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، گفت: ممکن است شیادان فضای مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند.

پلیس هشدار داد؛ کلاهبرداری با کلیدواژه «کالابرگ»

سرهنگ داوود معظمی گودرزی نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سوءاستفاده از نام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور هشدار داد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در این‌باره، گفت: به تازگی و در مواردی مشاهده شده که مجرمان سایبری با طراحی یک متن به شکل خبر و اطلاع‌رسانی، نحوه دریافت کالابرگ را شهروندان ارسال کرده و با درج عنوان یکی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، لینکی در انتهای آن قرار داده و کاربران را برای وارد شدن به این لینک برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر هدایت می‌کنند. غافل از اینکه لینک مذکور آلوده به بدافزار بوده برای کاربران مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلب نیفتند، گفت: افراد سودجو از هر موضوعی برای کلاهبرداری و انجام اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند و لذا مردم عزیز باید با افزایش سوادرسانه‌ای و آگاهی خود دقت داشته باشند که گرفتار چنین کلاهبردارانی نشوند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مردم حتما باید از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنند، گفت: ممکن است شیادان فضای مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند. این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: لازم است که مردم عزیز حتما اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند. همچنین فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورند و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه، کالابرگ و... برایتان ارسال می‌شود، پرهیز شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    در کشوری زندگی می کنیم که حتی عصای کور می‌دزدند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها