رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه:

دریاچه ارومیه در حالت طبیعی و عادی زیست محیطی خود قرار دارد

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: مطابق پایش های زیست محیطی و بررسی های کارشناسی ، هیچ مورد غیر عادی و غیر طبیعی در دریاچه وجود ندارد و این دریاچه شرایط طبیعی و عادی خود را به عنوان‌ یک اکوسیستم تالابی طی می کند.

دریاچه ارومیه در حالت طبیعی و عادی زیست محیطی خود قرار دارد

مرتضی داوودی در خصوص انتشار ویدئویی در فضای مجازی از دریاچه ارومیه یا عنوان جوشیدن چشمه افزود: دریاچه ارومیه همانند سایر اکوسیستم های تالابی متاثر از شرایط آب و هوایی و بارندگی هاست و  وجود منابع آب زیرزمینی و چشمه های جوشان در بستر و حاشیه دریاچه ارومیه یک امر عادی و طبیعی است و در طول تاریخ حیات این دریاچه به یکی از منابع تامین نیاز آبی آن مطرح بوده است و در فصول بارندگی این موضوع مشاهده می شود و موضوع جدید یا خارق العاده ای نیست.

به گزارش عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی و رسانه ها مبنی بر فعال شدن و جوشیدن چشمه‌های آب در دریاچه ارومیه گفت: بر اساس پایش‌های میدانی انجام شده و گزارشات کارشناسان محیط زیست هیچگونه مورد غیرعادی در دریاچه ارومیه وجود ندارد و این دریاچه شرایط طبیعی و عادی خود را با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی طی می کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • من
    1

    درست مثل زاینده‌رود
    سپاس ویژه از زحمات دووولت زحمت کش

  • ناشناس
    1

    کاملا طبیعی و عادی!!!!! اصلا حالت عادی این دریاچه کویر نمک بود، تا حالا اشتباهی دریاچه شده بود که به همت مسئولین این اشتباه اصلاح شد.

  • ناشناس
    0

    بی شرم ترین .....!!!

  • حسین
    0

    بخاطر این پل تخصصی که دولت مردان زحمت کشیدن و آب رو بردن برای مصارف کشاورزی که حالا کلی تولید کردن پشت مرزهای همسایه رو دستشان باد کرده . یعنی کلا آماده خرابکاری توی هر زمینه تخصص دارند . زاینده رود رو دادن ذوب آهن . یا سد خوزستان که همش شد نمک چی بگم حالم دیگه بهم خورد

  • خشایارشا
    0

    وقتی اینا میگن عادی یعنی بحرانی شدید

  • رحیم
    0

    دریاچه خشک شده کجاطبیعی هست؟

  • پرویز
    1

    چشمه ها قبلاً وجود داشته اکنون فعال گردیده به محض
    بهره برداری در فصل بهار توسط چاه های غیر مجاز در منطقه که از هیچ قانونی تبعیت نمی نمایند چشمه ها خشک میشود مالکیت یک قطعه زمین دلیلی بر مالکیت
    قانونی منابع آبی زیر زمینی نمی باشد بهره برداری منابع زیر زمینی از صفر تا صد طبق ظوابط قانونی امکان پذیر است

  • ناشناس
    0

    فردا باز تو تابستان و فصل گرما این آب هم بخار میشه میره هوا اون وقت باز نمکزار و شورزار

  • ناشناس
    0

    سلام
    کار خدا را ببینید جوشیدن چشمه ها به صورت طبیعی و باعث بالا رفتن سطح آب می‌شود

  • ناشناس
    0

    دروغگو ها بدتر از کفارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها