وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۱۱۰۰کیلومتر کاهش یافت

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته وسعت دریاچه سه هزار و ۶۰۷ کیلومترمربع بوده که در حال حاضر کاهش یک هزار و ۱۲۴ کیلومتری را نشان می‌دهد.

وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۱۱۰۰کیلومتر کاهش یافت

فرهاد سرخوش اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه 1270.76 متر است در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن 1271.34 متر بوده است.

وی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و 483 کیلومترمربع عنوان کرد و تصریح کرد: در مشابه سال گذشته وسعت دریاچه سه هزار و 607 کیلومترمربع بوده و بنابراین کاهش یک هزار و 124 کیلومتری وسعت را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی گفت: همچنین هم اکنون دریاچه ارومیه دارای سه میلیارد و هشت میلیون مترمربع حجم آبی است و با توجه به حجم آبی چهار میلیارد و 98 میلیون مترمربعی مشابه سال گذشته، هم اکنون دریاچه با کمبود یک میلیارد و 90 میلیون مترمکعبی نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.

وی بیان کرد: در درازمدت تراز دریاچه 1274.41متر، وسعت آن چهار هزار و 662 کیلومترمربع و حجم آبی آن 16 میلیارد و 87 میلیون مترمکعب بوده است.

سرخوش افزود: در اول مهر سال گذشته نیز تراز دریاچه 1271.27 متر، وسعت آن سه هزار و 499 کیلومترمربع و حجم آبی آن نیز چهار میلیارد و 75 میلیون مترمکعب بوده است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها