انواع روش های بزرگ کردن باسن

روش های بسیاری وجود دارند که می توانند موجب بزرگ کردن باسن شوند. با توجه به بالارفتن درخواست ها برای داشتن باسنی خوش فرم و حجیم، امروزه انواع روش های جراحی و غیرجراحی برای بزرگ کردن باسن به وجود آمده است.

انواع روش های بزرگ کردن باسن

اینکه شما از چه روشی استفاده می کنید، تماما به شرایط بدنی تان، بیماری ها و فرم بدن تان بستگی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین روش برای بزرگ کردن باسن تان را انتخاب کنید، مطالب زیر برای شما مفید خواهد بود.

 

بزرگ کردن باسن با ورزش

هیچ راه طبیعی ای برای تغییر ساختار استخوانی که با آن متولد شده اید وجود ندارد. اما با تمرین های منظم و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، می توانید شکل باسن خود را کمی تغییر دهید. اگر می خواهید که باسن بزرگ‌ تری داشته باشید، باید ترکیب ماهیچه‌ها و چربی در بدنتان را تغییر دهید.

اگر رژیم غذایی خودتان را برای افزایش وزن تغییر دهید، طبیعتا وزن شما افزایش خواهد یافت اما این به معنی بزرگ و خوش فرم شدن باسن نیست چون شما نمی توانید کنترل کنید که چربی شما کجا انباشته می شود و بنابراین احتمالاً همانقدر که افزایش سایز باسن خواهید داشت دور کمرتان نیز بیشتر خواهد شد. چیزی که می‌توانیم کنترل کنیم توده عضلانی‌مان است. بهترین روش انجام تمرینات مفصل ران برای ساختن عضلات سرینی، همسترینگ و چهار ران برای افزایش سایز باسن است. تمرینات زیادی وجود دارند که به خوش فرم شدن باسن شما کمک می کنند.

جراحی پروتز باسن

پروتز باسن یکی از بهترین روش های سفت و خوش فرم کردن باسن است که معمولا برای خانم ها انجام می شود. در این روش از پروتز استفاده می شود و طی آن باسن به شکل بسیار زیبایی حجم می گیرد و برجسته، گرد، منحنی و سفت می شود. پروتزهایی که در باسن استفاده می شود از جنس سیلیکونی هستند و بافتی نیمه جامد و نسبتا نرم دارند. در این روش از پروتزهای نرم و ژل مانند استفاده نمی شود چون هنگام نشستن فشار وارد شده خطرساز خواهد بود. این عمل بسیار مهم است به همین خاطر توصیه می شود برای این کار حتما از بهترین و ماهرترین پزشکی که می شناسید کمک بگیرید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

قبل از جراحی پروتز باسن جلسات مشاوره و ارزیابی مکرر انجام می شود، در این روش در روز عمل، جراح برش هایی روی باسن شما ایجاد می کند. سپس پروتزها را از طریق این برش ها درون باسن قرار داده و محل برش را می بندد. این روش برای کسانی که نتایج قطعی و ماندگار می خواهند توصیه می شود.

 

لیفت باسن با نخ

 لیفت باسن با نخ یک جایگزین مدرن، ساده تر و کم هزینه تر برای لیفت باسن است که نیاز به پروتز یا جراحی های بزرگ را از بین می برد. در این روش نخ‌ ها در طول باسن در بافت زیر پوست قرار می ‌گیرند، به طوری که باسن به سمت بالا می ‌آید و متراکم تر و گردتر نشان داده می‌ شود. در نهایت پاها بلندتر به نظر می ‌رسند و بدن متناسب ‌تر می ‌شود. با این حال، این روش برای همه امکان پذیر نیست، زیرا ممکن است با توجه به شکل باسن اثر مطلوب را نداشته باشند. مزایای اصلی این روش به شرح زیر است:

  • بستری شدن در بیمارستان در کار نیست.
  • بدون ایجاد جای زخم
  • نتیجه فوری
  • شما می توانید بدون محدودیت به فعالیت های روزمره خود بازگردید.
  • هزینه کمتری نسبت به جراحی معمولی دارد.

 این روش معمولاً بیشتر از یک ساعت زمان نمی برد. ابتدا جراح از بی حسی موضعی استفاده می کند که بین یک تا دو ساعت طول می کشد. در مرحله بعد، منطقه ضد عفونی می شود و جایی که برش های کوچکی روی باسن ایجاد می شود و نخ ها از طریق آن قرار می گیرند، علامت گذاری می شود.

 هنگامی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، برش ها بسته می شوند.  پس از حداقل دوره استراحت بین 24 تا 72 ساعت، می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

2

 از آنجایی که لیفت باسن با نخ تحت بی حسی موضعی انجام می شود، می توانید در همان روز به خانه بازگردید. این روش بدون درد است و در شرایط مطلوب، بهبودی تنها حدود سه یا چهار روز طول می کشد.

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن یک جراحی زیبایی پیشرفته است که از چربی اضافی بدن شما و مخصوصا چربی کمر، شکم، ران یا بازو برای خوش فرم کردن باسن شما استفاده می کند. برداشتن چربی این نواحی کمر شما را باریک تر نشان می دهد و در عوض باسن شما را بزرگ تر و خوش فرم تر کرده و به بدن جدید شما حالت ساعت شنی می دهد. اگر سیگار نمی کشید یا به دیابت مبتلا نیستید این روش می تواند برای شما مناسب باشد. 

تزریق چربی به باسن در یک روز انجام می شود که همین مورد منجر به حداقل زمان بهبودی می شود. تزریق چربی به باسن نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و در نتیجه نیازی به یک شب اقامت نیست، اما از شما خواسته می شود تا برای بررسی نتیجه و روند بهبودی در جلسات منظم به جراح خود مراجعه کنید. (مشاوره با دکتر امیر رضا معتبر)

 مزایای تزریق چربی به باسن به شرح زیر است:

  • برداشتن چربی اضافی قسمت های دیگر بدن
  • فرم دادن به باسن به صورت سفارشی
  • طبیعی بودن و عدم نیاز به اجسام خارجی

3

تزریق چربی به ناحیه باسن شامل برداشتن چربی از یک ناحیه بدن (معمولا چربی نواحی ران، بازو، شکم یا کمر) از طریق لیپوساکشن است که سپس از طریق تزریق‌ های کوچک به باسن شما تغییر شکل انجام می ‌شود. پس از انجام عمل، مدتی وقت ریکاوری خواهید داشت که استراحت کنید. 

 

سخن پایانی

بین همه راه هایی که برای بزرگ کردن باسن وجود دارد، حتما همان راهی را انتخاب کنید که با بدن شما متناسب است و پزشک تان توصیه می کند. از عملتان انتظارات فضایی نداشته باشید و حتما نکات پس از عمل را رعایت کنید تا بهبودی تان زودتر حاصل شود. این را نیز فراموش نکنید که داشتن یک باسن خوش فرم و زیبا تا حدود زیادی بستگی به عملکرد پزشک تان نیز دارد؛ پس پزشکی را انتخاب کنید که در این زمینه مهارت کافی دارد و با تجربه است. دکتر امیر رضا معتبر جراح پلاستیک در این زمینه به شما کمک میکند. همچنین شما میتوانید برای انجام سایر جراحی ها مانند عمل پروتز سینه، ابدومینوپلاستی و ... به مطب ایشان مراجعه کنید.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    دادا کلا رد دادینااااااا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها