موادغذایی که معده درد شما را تسکین می‌دهد

خوردن برنج، سیب، نان تست و موز می‌تواند به بهبود معده درد کمک کند و مصرف غذاهای سرخ شده و تند می‌تواند معده درد شما را بدتر کند.

موادغذایی که معده درد شما را تسکین می‌دهد

امکان ندارد تا به حال معده درد را تجربه نکرده‌باشید. در هنگام درد شدید معده و به همراه آن اسهال و استفراغ، دانستن این که چه چیزی را برای بهبود آن بخورید، می‌تواند تصمیم سختی باشد. همه افراد گهگاهی دچار ناراحتی معده می‌شوند، اما اگر بدون رژیم غذایی وزن کم می‌کنید، اشتها ندارید، خسته هستید یا خون‌ریزی، درد یا علایم دیگر داریدباید با پزشک خود مشورت کنید.

برخی غذاها باید تسکینی برای این وضعیت باشند. در ادامه به بررسی بایدها و نبایدهای تغذیه ای در هنگام معده درد می‌پردازیم.

مایعات

اگر نمی‌توانید غذای جامد بخورید، برای خوردن آن‌ تلاش هم نکنید اما نوشیدنی‌هایی مانند آب نارگیل دارای مواد معدنی مورد نیاز مانند پتاسیم، کلسیم و سدیم هستند؛ چیزهایی که هنگام ابتلا به اسهال، بدن آن‌ها را از دست می‌دهد. همچنین آب مرغ و سوپ مرغ داروهای خانگی رایج برای همه چیز از سردرد و معده‌درد گرفته تا سرماخوردگی و تب هستند.

برنج

برنج سفید ساده یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مبتلایان به معده درد همراه با اسهال و استفراغ است. شاید برای همین است که مادربزرگ‌هایمان وقتی معده درد می‌شدیم برایمان کته می‌پختند. غذاهای نشاسته‌ای و کم‌فیبر مانند برنج سفید راحت‌تر از گزینه‌های پرفیبر هضم می‌شوند.

سیب

سیب از جمله موادغذایی است که زیاد خوردنش توسط مادرهایمان توصیه می‌شود. هضم سیب آسان و دارای مواد مغذی فراوانی از جمله پکتین است؛ نوعی فیبر که در آب حل می‌شود. مصرف این نوع از فیبر می‌تواند به‌خلاص‌شدن از شر اسهال کمک کند.

نان تست

نان تست ساده با آرد سفید زمانی که معده ناراحت است، بهتر از غلات و نان‌های سبوس‌دار عمل می‌کند. غلات سبوس‌دار نوعی فیبر دارند که می‌تواند حالت تهوع یا اسهال را بدتر کند.

منبع: عصر ترکیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها