کشف ۱۵۰ شی از جمله دستبند و سمعک در شکم بیمار

بیماری که به تازگی توسط جراحان هندی تحت عمل جراحی قرار گرفته و از درون شکم اش اقلامی چون دستبند و سمعک کشف شده بود پس از عمل جراحی به دلیل گلایه از درد شدید معده فوت کرد.

کشف ۱۵۰ شی از جمله دستبند و سمعک در شکم بیمار

 پزشکان در ایالت پنجاب در شمال هند پس از کشف و خارج کردن سمعک، دستبند، پیچ و مهره و سنجاق قفلی در میان ۱۵۰ شئ خارجی در معده بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته بهت زده شدند.

این مرد ۴۰ سال روز دوشنبه هفته گذشته با ابراز گلایه از درد شدید معده و حات تهوع در بیمارستان مدیسیتی در ناحیه موگا در ایالات پنجاب در هندوستان بستری شد.

پزشکان با بررسی تصاویر گرفته شده با استفاده از اشعه ایکس متوجه شدند اشیاء فلزی در داخل بدن آن بیمار وجود دارند.

آنان بلافاصله عمل جراحی را آغاز کرده و در جریان عمل جراحی سه ساعته سمعک، دستبند، پیچ و مهره، سیم، قفل، دکمه و سنجاق قفلی از شکم او بیرون آوردند. این مرد روز پنجشنبه پس از عمل جراحی بر اثر سپسیس* جان اش را از دست داد.

دکتر "اجمر کالرا" مدیر بیمارستان گفت:"زمانی که گزارش‌های اشعه ایکس را دریافت کردیم بهت زده شده بودیم. محموعه‌ای از اجسام خارجی در شکم او وجود داشتند. پس از جراحی ما ۱۵۰ قلم شئ از جمله دستبند، زیپ، میخ و پیچ و مهره پیدا کردیم. بیمار نزدیک به یک هفته درد داشت.

ما از دستگاه تنفس مصنوعی برایش استفاده کردیم، اما نتوانستیم وی را نجات دهیم. او دچار تورم ناحیه شکم شده بود که در نهایت باعث سوراخ شدن شکم اش و در نهایت سپسیس شد و به همین خاطر جان اش را از دست داد".

کشف ۱۵۰ شی از جمله دستبند و سمعک در شکم بیمار

دکتر کالرا می‌گوید محققانی که قصد دارند در این مورد مطالعات موردی انجام دهند به بیمارستان مراجعه کرده اند.

در ماه مارس گذشته نیز پزشکان در منطقه جالوره در ایالت شمالی راجستان ۵۶ تیغ را از شکم یک مرد ۲۶ ساله خارج کردند. در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۶۰ قاشق قولادی از معده مردی که به عقیده آنان به قورت دادن کار و چنگال اعتیاد پیدا کرده بود خارج شد.

گند خونی نوعی التهاب که سراسر بدن را فراگرفته و به دلیل عفونت ایجاد می‌شود. پزشکان معتقد بودند که بیمار از یک بیماری روانی به نام پیکا رنج می‌برد که باعث می‌شود فرد هوس کند و به اجبار مواد غیر خوراکی مانند زغال سنگ، فلز، خاک رس یا خاک بخورد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    طفلکیا لابد خونشون انباری نداشته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها