دل‌نوشته‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش

در دانشگاه فرهنگیان چه خبر است؟/ در ارومیه و مشهد چه گذشت؟!

جناب آقای دکتر صحرایی، وزیر محترم آموزش و پرورش لطفا به سیاست های دوگانه مدیریت وزارتخانه در مقابل دانشگاه فرهنگیان پایان دهید.

در دانشگاه فرهنگیان چه خبر است؟/ در ارومیه و مشهد چه گذشت؟!

با برکناری مدیران دولت سابق، سلوک و راه انقلابی که دارید در اینجا اعمال کنید.

چگونه است که با بحث حقوق معلم و کلاس خالی و رتبه بندی با یک خط کش بلند به دست اندازه می‌گیرید و از طرفی هیچ خط کش و سنجشی برای پول پاشی ها و جشنواره های پی در پی و برنامه های متنوع و موازی دانشگاه فرهنگیان علی الخصوص معاونت فرهنگی و اجتماعی که همان رویه دولت قبلی و همان مدیران را داراست، وجود ندارد.

آیا جز غوغاسالاری و پروپاگاندای معاونین و مدیران قبلی دانشگاه فرهنگیان دلیل دیگری وجود دارد که به فاصله دو ماه هم جشنواره قرآنی در ارومیه با هزینه هنگفت و ۱۱ میلیارد تومانی و هم دوره دبیران کانون ها و مسئولان تشکل های دانشجویی  با ۵ روز اقامت در مشهد مقدس، ایاب و ذهاب با هواپیما و هدایا و جوایز با حداقل نفری ده میلیون تومان با حدود ۶۰۰ نفر برگزار می گردد؟

مدیرانی پر هزینه که به جای پرداختن به سیاست‌های فرهنگی نظام در صدد برگزاری مراسم های مختلف و حیف و میل کردن بودجه آموزشی در راستای حفظ پست و سمت خود می باشند. غافل از اینکه مدیریت صحیح مدیریتی است که کمترین هزینه و بالاترین بهره وری برای جامعه ی هدف  را داشته باشد نه مراسمات نمایشی و کلیشه ای با حضور گروهی از دانشجومعلمان خاص که  دائما از یک مراسم به مراسم دیگری هدایت می شوند!

آیا برگزار کنندگان که در لوای شعار فرهنگی اینگونه مراسمها را برگزار می‌کنند در اینجا به یاد حقوق پرداخت نشده معلمان حق التدریس  و عدم پرداخت پاداش بازنشستگی معلمانی که ۳۰ سال خدمت کردند و یا نبود معلم در مدارس که ریشه در مسائل مالی دارد   با وجود ۲ماه از آغاز سال تحصیلی هستند؟

آیا عدالت اجتماعی از اهداف مهدویت نیست؟

امیدوارم در دوره وزارت شما با شرایط کسری بودجه و مشکلات معیشتی معلمان و اوضاع نابسامان خوابگاه های دانشگاه در پردیس ها و مراکز و عدم دریافت پاداش بازنشستگی و حق الزحمه معلمان حق التدریس، اجازه ندهید مدیران دانشگاه فرهنگیان کما فی السابق به جلوه نمایی با شعائر مذهبی و قرآنی بپردازند و از آن چتر و مامنی برای فرار از پاسخگویی به تخلفات عدیده خود فراهم کنند.

شما به عنوان وزیر جوان و انقلابی لطفا در خصوص خروجی و برونداد چنین دوره هایی با بودجه های خارج از شمول،  جز ایجاد حق ماموریت کلان برای برگزارکنندگان آن (برای مثال با آن که تاریخ شروع دوره  از ۲۲ آبان بوده، کلیه مدیران مربوطه و دانشگاه و تعدای با خانواده از ۲۰ آبان با هواپیما و شرایط ویژه به مشهد رفته اند) و دریافت حق الزحمه های کلان و ماموریت و... استفاده از  امکانات و بودجه بیت المال برای همراهی خانواده خود در کنار برگزاری مراسم هاچیست؟

آیا شایسته وزارت شما می باشد که مسئولان دانشگاه فرهنگیان با خانواده خود از امکانات دوره ها بهره ببرند؟ رویه ای که سال گذشته در دوره بالندگی مدیریت  اجتماعی در هتل فدک و امسال در دوره مهدویت اتفاق افتاد؟ آیا استفاده از بیت المال باور قلبی و عملی به مهدویت است؟ آیا مورد رضایت خداست؟

نگاهی به برگزاری اردوی زیارت اولی ها و با هدایای سنگین و هتل و... نشان می دهد که نه تنها خیلی از دانشجومعلمان شرکت کننده در آن زیارت اولی نیستند بلکه صرفا به این دلیل که کانال ها و فضای مجازی دانشجویی را کنترل می‌کنند که محتوای آن تمجید از مدیران وقت است، سه بار در این اردوها شرکت کرده اند، نتیجه ای به همراه نداشته است.

مگر نه اینست که دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان دارای حقوق و مزایای بورس هستند، پس در شرایط بغرنج اقتصادی و نارضایتی خیل عظیم معلمان چه نیاز به تکرار دوره های کلیشه ای و هزینه های گزاف!!

وزیر عزیزا اقدام قاطع و کنار گذاشتن تعارفات با مفسدان برخورد کنند و این جمله مقام معظم رهبری را نصب العین خویش قرار داده و از آن تبعیت کنند:

اگر به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم در کنار مردم باشیم باید با فساد و مفسد بی‌امان مبارزه کنیم.

تخلف (فساد اداری) و ترک فعل  تعدادی از معاونان، مدیران پر حاشیه دانشگاه فرهنگیان متذکر شوید و در صورت لزوم برخورد کنید که باور مردم به نظام لطمه نبیند.  که: چه نیاز به حیف و میل بودجه آموزش کشور مگر جز ابقای پست؟ چه نیاز به طواف کعبه و ارومیه و مشهد رفتن مدیران فرهنگی و اجتماعی  و معاون  دانشگاه با خانواده!

که به طواف کعبه رفتم به حرم رهم نداند

که برون در چه کردی که درون خانه آیی

"عراقی"

در پایان این توصیه‌ها را از سر دلسوزی مورد توجه قرار دهید:

ورود قاطعانه حراست  و بازرسی  

برکناری مدیران متخلف که ترک فعل داشتند

عدم حضور معلم در مدارس

کمبود بودجه و معوقات بازنشستگان 

عدم پرداخت حقوق معلمان حق التدریس

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    دانشگاه فرهنگیان در شیراز با باجگیری و طلب کاری بدنبال تعطیلی سایر دانشگاههای دولتی و بالاکشیدن ساختمان های آنها است و مدعی هستند از بالاترین مقام دولت اختیار ویژه دارند!

  • ناشناس
    0

    درد آموزش و پرورش اینه ک‌ هر کی اومد سلیقه خودشو اجرا کرد و نیروهای سهمیه ای بدون انگیزه جذب کرد

  • ایرانی
    1

    چرت وپرت مینویسید؟اوضاع اقتصادی مملکت گل و بلبله،حالاشما از ریخت وپاشهای میلیاردی سخن میگید؟وقتی رئیس جمهور (پرفسور رئیسی) درسفر به آمریکا فقط بستگان درجه ۵ رو نتونست باخودش ببره از ریخت وپاشهای داخلی حرف زدن جایز نیست....

  • ناشناس
    0

    رتبه بندی فاجعه ای است که مخالف اهداف ان است ملاک هایی که ربطی به اهداف ندارد اموزش با نمایشهای ویترینی مانند رتبه در مسابقات مختلف سودی به اموزش در کلاسهای 38نفره و مناطق محروم ندارد

  • ناشناس
    1

    مدیران سطح بالای شهرستانی و بچه دهات تا ابدارچی ادارشون رو از دهات خودشون میارند

  • ناشناس
    0

    هروقت زنان به حقوق خود رسیدن شما هم می‌رسید!!

  • ناشناس
    0

    خوب دولت انقلابی در حرف میشه همین وقتی فقط دنبال شعار باشیم میشه همین وقتی سلیقه ای رد صلاحیت کنند میشه همین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها