معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تدریس ۳۰ هزار معلم بازنشسته در سال تحصیلی جاری

بنا بر اعلام معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، درحالی قرار بود امسال ۸۲ هزار معلم بازنشسته شوند که تنها ۵۳ هزار نفر بازنشسته شدند و حدود ۳۰ هزار معلم بازنشسته حاضر به ادامه خدمت و تدریس در کلاس های درس شدند.

تدریس ۳۰ هزار معلم بازنشسته در سال تحصیلی جاری

علی فرهادی با حضور در شبکه آموزش سیما درباره وضعیت جذب و استخدام معلمان در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: امسال ۲۰۲ هزار معلم کم داشتیم.

وی با بیان اینکه ناترازی ۷۹ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان به سالهای ۹۲ تا ۹۸ برمی‌گردد، افزود: امسال قرار بود ۸۲ هزار معلم بازنشسته شوند اما ۵۳ هزار نفر بازنشسته شدند. طی هماهنگی با استان ها از بازنشستگان خواهش کردیم همکاری کنند و آنها هم حاضر به ادامه خدمت برای یک سال دیگر شدند. به عبارت دیگر ۳۰ هزار معلم بازنشسته حاضر شدند ادامه خدمت دهند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال بیش از ۳ میلیون نفر افزایش جمعیت دانش آموزی داشتیم. از همه معلمان شاغل خواهش کردیم که اضافه تدریس بگیرند. از بازنشستگان خواهش کردیم اضافه تدریس بگیرند و حتی از دانشجو معلمان با سابقه بالا هم خواهش کردیم اضافه تدریس بگیرند.

فرهادی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری عنوان کرد: نتایج آزمون آموزگاری اواخر شهریور مشخص شد. حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر قبول شده بودند که این تعداد بلافاصله ساماندهی شد و باید از اواسط مهر دوره ضمن خدمت این افراد را برگزار کنیم. این تعداد از بین ۵۸ هزار نفری که ارزیابی تکمیلی و گزینش شده بودند موفق به قبولی شدند. ۱۱ هزار نفر از این افراد نیز در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون شناسایی می شوند که امیدواریم تا قبل از پایان مهر توسط سنجش مشخص و تا پایان مهر به عنوان نیروهای کیفیت بخشی مثل مشاور، معاون و مربی پرورشی به مدارس تزریق شوند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ نفر از معلمان غیر دولتی در آزمون آموزگاری امسال قبول شدند. همچنین امسال سهمیه ایثارگران و خانواده جانبازان اضافه آمد؛ یعنی تعداد خانواده‌های ایثارگران و جانبازان شرکت کننده در این آزمون کم بود و بخشی از این سهمیه خالی ماند.

 اعلام نتایج آزمون استخدامی دبیری؛ اوایل آبان

پیش بینی قبولی ۱۵ هزار نفر در آزمون دبیری و هنرآموزی

وی درباره اعلام نتایج آزمون دبیری و هنرآموزی نیز توضیح داد: آزمونی برای جذب ۲۲ هزار دبیر و هنرآموز داشتیم که از این تعداد حدود ۱۸ هزار نفر دبیر و بقیه هنرآموز بودند. امیدواریم نتایج این آزمون نیز اوایل آبان مشخص شود. پیش بینی ما این است که حدود ۱۵ هزار نفر در مرحله اول این آزمون قبول شوند که این تعداد به مدارس اعزام می‌شوند. 
 
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات بیمه تکمیلی امسال معلمان نیز گفت: ما ابتدا موظف بودیم بیمه درمان فرهنگیان و خانواده آنها را پوشش دهیم. بیمه تکمیلی امسال نسبت به قبل تفاوت یافت. قبلا خانم هایی که صاحب فرزند می شدند سقف هزینه درمان داشتند اما الان این سقف برداشته شده است. برای دندانپزشکی ۳.۵ میلیون بیمه داشتیم اما الان این رقم به ۶ میلیون در سال رسیده است. برای عینک یک میلیون تومان بیمه داشتیم که این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسیده است.

فرهادی درباره برقراری فوق العاده ویژه برای معلمان، توضیح داد: فوق العاده ویژه شامل منتخبین است و شامل همه نیروهای دستگاه ها نمی شود و مشاغل خاص را در بر می گیرد. ما در این زمینه برای فوق العاده ویژه معلمان مکاتبه کردیم و منتظر تصمیم شورای حقوق و دستمزد هستیم

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ببف
    0

    برد گم شید چه تونه جوان ها را استخدام کنند ومعلم ارزش داشته باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها