افزایش کک و مک و تعداد خال ها با قرارگیری زیاد برابر نور خورشید

یک متخصص پوست و مو گفت: قرار گیری مکرر پوست در برابر تابش نور خورشید باعث ایجاد قارچ ها و سرطان های پوستی می‌شود.

افزایش کک و مک و تعداد خال ها با قرارگیری زیاد برابر نور خورشید

امیرهوشنگ احسانی با اشاره به آثار تابش اشعه خورشید روی پوست گفت: با توجه به این که اشعه خورشید فواید زیادی برای پوست دارد؛ اما تابش طولانی مدت آن نیز می‌تواند مشکلات پوستی بسیاری ایجاد کند و یا باعث تشدید برخی بیماری‌ها شود.

او گفت: تابش خورشید به پوست انسان در درازمدت باعث ایجاد سرطان‌های پوستی می‌شود. در ایران به دلیل تابش شدید خورشید در فصل‌های گرم سال، شاهد بیماران سرطانی از نوع پوستی با درصد بالا هستیم. 

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه‌های آفتابگیر، عینک و دستکش می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های پوستی و تشدید دیگر بیماری‌ها در فصل‌های گرم سال جلوگیری کند. آفتاب سوختگی‌های نوع ۱ و ۲ از دیگر بیماری‌های این فصل هستند که با قرارگیری به صورت مستقیم در برابر خورشید بروز می‌کنند و بعد از چند روز درمان، بیمار بهبود می‌یابد. کک و مک و افزایش تعداد خال‌ها با قرارگیری در برابر نور خورشید، تشدید آمی‌شوند که با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌توان به رفع آن کمک کرد.

احسانی درباره بیماری‌های قارچی در تابستان بیان کرد: بعضی از بیماری‌های قارچی و باکتریایی مانند قارچ‌های کف پا، کشاله ران و انواع عفونت‌ها و ویروس‌های پوستی در محیط‌های گرم و مرطوب رشد بیشتری دارند و افرادی که در تابستان مکررا از استخر استفاده می‌کنند، بیشتر درگیر این بیماری‌ها هستند که رعایت بهداشت فردی در این بیماران آن‌ها را از بروز قارچ‌ها دور می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها