معاون وزیر بهداشت عنوان کرد

ساعت ۱۰ تا ۱۶ زیر نور خورشید نباشید

معاون درمان وزارت بهداشت، نسبت به حضور هموطنان در بیرون از خانه و احتمال گرمازدگی در اثر راه رفتن زیر نور مستقیم خورشید هشدار داد.

ساعت ۱۰ تا ۱۶ زیر نور خورشید نباشید

سعید کریمی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، گفت: با توجه به روند افزایشی گرمای هوا، تعطیلی شهرهایی که دمای آنها بالای ۴۰ درجه است، پیشنهاد وزارت بهداشت به هیأت دولت است.

وی از هموطنان خواست بین ساعت ۱۰ تا ۱۶، حتی الامکان از حضور در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنند و اگر می‌توانند در خانه بمانند.

کریمی با اشاره به آماده باش مراکز درمانی و اورژانس در روزهای گرم پیش رو، افزود: افراد بالای ۶۵ سال و زیر ۴ سال، بیشتر از دیگران در معرض گرمازدگی قرار دارند و باید بیشتر، مراقب این افراد بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر مصرف مایعات در روزهای گرم سال تاکید و تصریح کرد: برای اینکه آب بدن کم نشود، بهتر است از مایعات و نوشیدنی‌های خنک در طول روز استفاده کنیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علیرضابرهانی
    0

    با سلام خدمت شما و جناب معاون وزیر محترم
    بلاتشبیه به یاد شعری افتادم که "از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است" چون ما وقتی گرم مون میشه به جای مایعات کیک یزدی می خوریم.ظاهرا آقای معاون وزیر همین چند روز پیش پروازشون از زوریخ نشسته تو فرودگاه امام.برادر من،مردم بسیاری از شهرهای ایران خصوصا تو نیمه جنوبی(منظورم از یزد به پایین)تو دمای بالای 40 تا 45 درجه سالیان سال فعالیت های عادی و زندگی روزمره شون رو داشتن پیش می بردن و الان هم همینطور ادامه میدن.بس کنین این سوسول بازی ها رو.فوقش اگر خیلی نگران پوست و سلامتتون هستید یک کرم ضد آفتاب با کیفیت تر استفاده کنید از زیر اسپیلت هم جابجا نشید که خدای نکرده طوری تون نشه.همین الان هم به خاط نداشتن برق خیلی از صنایع نیمه تعطیلن و دست و پاشکسته کار میکنن،لطفادیگه همین صنعت نیم بند رو هم کامل زمینگیر و تعطیل نکنید.ضمنا ما سال های قبل و حتی امسال روزهای گرم در این حد داشتیم.دقیقا چی شده که یک دفعه یاد سلامت مرم افتادید آقای معاون وزیر.
    لطفتون مستدام

  • ناشناس
    0

    طبق مصوبه مجلس ساعت کار ادارات 6 تا 13 و ما که سرویس نداریم ساعت 13 الی 14 تو مسیر خونه و زیر آفتاب هستیم
    امشاالله مجلس تصویب کنه به ما کارگرها بلیت اتوبوس و مترو نیم بهاء بدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها