ایمپلنت دندان یک روزه و فوری

ایمپلنت دندان چیست؟ آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ مراحل ایمپلنت دندان چیست؟ بهترین مرکز برای انجام سینوس لیفت کجاست؟

ایمپلنت دندان یک روزه و فوری

ایمپلنت دندان برای سن بالا چگونه است؟ مزایای ایمپلنت چیست؟ بهترین روش ایمپلنت دندان چیست؟ هزینه ایمپلنت چه قدر است؟ اگر قصد استفاده از ایمپلنت را دارید و به دنبال یک مرکز مناسب در این زمینه هستید تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

مشکلات متعددی وجود دارند که موجب از بین رفتن و آسیب دیدن دندان های طبیعی انسان می شوند. حتی کسانی که بهداشت دهان را رعایت می کنند نیز در معرض این مشکلات قرار می گیرند. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع دندان ها دچار مشکلاتی هستند که زیبایی انها را بر هم می زند. از این رو باید روشی وجود داشته باشد که به کمک آن بتوان مشکلات و معضلات دندانی را برطرف کرد و شرایط بهتری را به وجود آورد.

یکی از این روش ها که در علم دندانپزشکی به وجود آمده و استقبال بسیار خوبی توسط دندانپزشکان و متقاضیان از آن به عمل آمده است، ایمپلنت نامیده می شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت روشی است که به صورت کامل جایگزین دندان های از دست رفته می شود و برخلاف دیگر روش ها که فقط به جای تاج دندان جایگزین می شده اند، این روش جایگزین ریشه دندان نیز می شود و شرایط بسیار خوبی را به وجود می آورد.

ایمپلنت به صورت کلی متشکل از سه بخش است که این بخش ها عبارتند از: روکش ایمپلنت، پایه تیتانیومی ایمپلنت و اباتمنت یا چسب ایمپلنت.

روکش ایمپلنت به جای تاج دندان قرار داده می شود و پایه تیتانیومی آن جایگزین ریشه از دست رفته دندان در استخوان فک می شود و سپس پایه و روکش به واسطه اباتمنت بر روی هم قرار می گیرد و بهم متصل می شوند.

 

1

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان فک طی عملیات جراحی سرپایی انجام می شود که برای آن بی حس کننده موضعی به کار می رود و از این نظر میتوان آن را روش تقریبا بدون دردی در نظر گرفت که بیمار در طول عملیات جراحی خیلی دردی را احساس نمی کند و شرایط مناسبی خواهد داشت.

از طرف دیگر برخی از روش های ایمپلنت مانند: ایمپلنت دیجیتال با جراحت های کمتری انجام می شوند و میزان درد در آنها به شدت کاهش می یابد.

مراحل ایمپلنت دندان چیست؟

برای ایمپلنت کردن دندان ها ابتدا باید وضعیت فرد توسط پزشک بررسی شود و صحبت های اولیه انجام شود تا مشخص گردد که چند دندان باید ایمپلنت شوند و یا برند ایمپلنت مورد نظر بیمار چیست. سپس آزمایشات و عکسبرداری های مورد نیاز انجام می شود و متقاضی باید در صورتی که به بیماری های خاص مبتلا است این مسائل را به پزشک اطلاع دهد.

در مرحله بعدی روز جراحی برای متقاضی تعیین می شود و در این روز عملیات جراحی برای قرار دادن پایه ایمپلنت در فک انجام می شود؛ با قرار گرفتن پایه در استخوان فک حال نوبت به آن می رسد که روکش ایمپلنت بر اساس سایز دندان های فرد طراحی و ساخته شود و بیمار نیز باید به مدت 3 الی 4 ماه منتظر بماند تا پایه ایمپلنت در فک به استحکام برسد و امکان نصب روکش بر روی پایه وجود داشته باشد. آنگاه روکش بر روی پایه نصب می شود و عملیات پایان می یابد.

ایمپلنت دندان برای سن بالا

ایمپلنت کردن دندان ها هیچ گونه محدودیت سنی به همراه ندارد و همه کسانی که قصد استفاده از این روش را داشته باشند امکان انجام آن را خواهند داشت؛ بنابراین میتوان ایمپلنت را برای سن بالا نیز مناسب در نظر گرفت اما یک مساله در این خصوص مورد توجه است.

کسانی که در سن بالا قصد استفاده از ایمپلنت را داشته باشند باید از ثبات و استحکام کافی در فک خود برخوردار باشند و تراکم استخوانی فک انها مناسب باشد تا امکان استفاده از این روش برایشان وجود داشته باشد. این موضوع را نیز میتوان توسط دندانپزشک مشخص کرد.

2

مزایای ایمپلنت چیست؟

مهمترین مزایای ایمپلنت دندان را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

  • عدم وجود محدودیت سنی و جنسی برای استفاده از این روش
  • افزایش زیبایی و سلامتی دندان ها
  • امکان اصلاح طرح لبخند
  • ایجاد جلوه بسیار طبیعی در دهان
  • برخوردار بودن از دوام و استحکام کافی در دهان
  • عدم ایجاد مزاحمت در زندگی روزمره
  • عدم بروز مشکل در خوردن و جویدن غذا
  • امکان بهره بردن از نتایج ایمپلنت تا پایان عمر
  • امکان استفاده از این روش برای کسانی که سیگار می کشند
  • و...

 

بهترین روش ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت با سه روش مختلف انجام می شود که یکی از بهترین و جدیدترین روش های آن ایمپلنت دیجیتال است. ایمپلنت دیجیتال با استفاده از جدیدترین تجهیزات انجام می شود و نتیجه بسیار بهتری را به همراه دارد؛ زیرا در این روش اسکن سه بعدی از دندان ها انجام می شود تا روکش کاملا متناسب با شکل و سایز دندان ها ساخته شود و از سوی دیگر عملیات جراحی برای قرار گرفتن پایه ایمپلنت در فک توسط لیزر انجام می شود و جراحت های ایجاد شده در فک بسیار کاهش می یابند و نیازی به بخیه زدن لثه نخواهد بود.

علاوه بر مسائل فوق باید اشاره کنیم که به کار بردن لیزر در این روش موجب می شود تا دقت و ظرافت جراحی نیز افزایش یابد و تمامی این مسائل باعث می شوند تا بهترین روش ایمپلنت روش دیجیتالی شناخته شود.

هزینه ایمپلنت

هزینه ایمپلنت کره ای متاثر از عوامل مختلفی است که تا پیش از تعیین شدن آنها نمی توان ایمپلنت انجام داد. بنابراین این روش برای هر متقاضی با هزینه متفاوتی انجام می شود و هر کسی بر حسب شرایط خود باید در این راه هزینه کند. مهمترین عوامل موثر در هزینه ایمپلنت عبارتند از:

  • برند و کشور سازنده روکش ایمپلنت
  • تعداد دندان هایی که باید ایمپلنت شوند
  • نوع دندانی که ایمپلنت جایگزین آن می شود
  • دندانپزشکی انتخاب شده
  • بیمه خدمات درمانی و نوع آن
  • پزشک معالج
  • روش اتصال روکش و پایه ایمپلنت
  • روشی که برای جراحی استفاده می شود
  • و....

 

سخن پایانی

ایمپلنت را میتوانید در دندانپزشکی های مختلف انجام دهید اما باید دقت داشته باشید که کیفیت ارائه خدمات دندانپزشکی در دریافت نتیجه تاثیر مستقیم دارد و اگر به بهترین مراکز مراجعه کنید نتیجه مناسب تری به دست خواهید اورد. از این رو میتوانید به دندانپزشکی

ایران تک در تهران برای ایمپلنت مراجعه نمایید تا بهترین خدمات درمانی را دریافت کنید و مناسب ترین نتایج را به دست آورید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عفف
    0

    دونه ای ۱۸ میلیون در تبریز دو برابر حقوق معلم وکارگران وکارمندان

  • ناشناس
    0

    ایمپلنت دندان عقل هم وجود داره ،،،،تواین مملکت خیلی احتیاجه. علی الخصوص خودم

  • ناشناس
    0

    سلام منکه دندانهام همه خراب توان پر کردن ندارم چه بسره به ایمپلنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها