ایمپلنت دندان چیست؟

امروزه با وجود رایج شدن ایمپلنت دندان، دیگر بسیاری از افراد دل نگران بی دندانی خود نیستند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ممکن است به دلیل‌های مختلفی فردی دچار از دست دادن یک دندان یا چند دندان شود که در این صورت بهتر است در اسرع وقت به متخصص دندان پزشک مراجعه کند تا عملیات لازم برای او انجام شود و از مشکلاتی که به مرور زمان برای جای خالی دندان به وجود می‌آید بپرهیزد. قطعا از دست دادن حتی یک دندان باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود که برای خیلی از افراد غیر قابل تحمل است.

پیش از این بسیاری از افراد با از دست دادن دندان به دندانپزشک مراجعه کرده و روش استفاده از دندان مصنوعی یا پل دندانی را انتخاب میکردند. اما این دو روش باعث ایجاد مشکلات ظاهری، گاهی مشکل گوارشی و گاهی مشکلاتی برای استخوان فک میشدند و تنها مزیت آنها هزینه کمی بود که برای انجام آن نیاز بود. در اوایل ورود روش درمانی ایمپلنت برای بسیاری از افراد سوال بود که ایمپلنت دندان چیست؟ اما به مرور زمان با تشریح این مسئله کاربردی و مهم در عرصه دندانپزشکی بسیاری از افراد برای پر کردن جای خالی دندان خود کاشت ایمپلنت را انتخاب کردند.

و اما در این دوره ایمپلنتولوژِی که یکی از آخرین تحقیقات و تکنولوژی‌های دنیا است جای دو روش مشابه خود را گرفته است و دیگر اغلب بیماران برای جایگزین کردن جای خالی دندان خود از ایمپلنت دندان استفاده میکنند تا مشکلات گوارشی، مشکلات تکلم و مشکلات تحلیل استخوان فک را پایان دهند. این روش دارای هیچگونه عارضه‌ای برای بیمار نبوده و جایگذاری ایمپلنت دندانی درون استخوان فک نیز به آسانی انجام میشود تا ایمپلنت عملکردی بسیار شبیه به دندان طبیعی انسان را انجام دهد. ایمپلنت‌های دندانی بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته هستند زیرا یک جایگزین بسیار کامل که دارای ریشه و تاج است هستند و دارای استحکام بسیار بالایی است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان نسبت به روش‌های مشابه خود دارای عارضه بسیار کمی است بدین صورت که میتوان گفت عوارض ایمپلنت تقریبا وجود ندارد و میتوان با خیال راحت به متخصص ایمپلنت در مرکز ایمپلنت مراجعه نمود و در صورت داشتن شرایط کافی برای کاشت ایمپلنت آن را آغاز نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض ایمپلنت دندان به لینک زیر مراجعه کنید .

عوارض ایمپلنت دندان

بسیاری از افراد مدت زمان طولانی جای دندان از دست رفته خود را پر نمیکنند و این جای خالی دندان از دست رفته باعث میشود استخوان فک بیمار تحلیل برود و برای انجام ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان و لیفت سینوس دارد. ایمپلنت دندان دقیقا درون استخوان فک و در جایگاه دندان از دست رفته قرار میگیرد. ایمپلنت دندان در نهایت پس از انجام به سه بخش تقسیم میشود.

تاج دندان( آخرین بخشی که در کاشت ایمپلنت دندان نصب میشود): تاج در کاشت ایمپلنت همان بخشی از دندان است که قابل رویت است و از متریال سرامیکی معمولا ساخته میشود. این بخش از ایمپلنت دقیقا مانند دندان طبیعی است و باید به رنگ دیگر دندان‌ها ساخته شود.

اباتمنت یا اتصال دهنده( این قطعه همزمان با مرحله نصب تاج استفاده میشود): اغلب از اتصال دهنده با نام اباتمنت یاد میشود. از اباتمنت یا اتصال دهنده هنگامی استفاده میشود که تاج دندان میخواهد نصب شود و شکل ظاهری اباتمنت به صورت 6 ضلعی یا 8 ضلعی است.

پایه ایمپلنت(اولین بخشی که باید درون استخوان فک قرار گیرد): پایه ایمپلنت در واقع شبیه به یک پیچ است که اغلب از جنس فلز تیتانیوم است که دارای سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان است. این پایه ایمپلنت با استخوان فک انسان باید به صورت کامل جوش بخورد تا بتوان تاج دندان را به وسیله اباتمنت به آن متصل کرد. اغلب 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت به صورت کامل با استخوان فک ادغام شود. هرچه این پایه به صورت مستحکم‍تر و محکم‌تر درون استخوان فم جایگذاری شود و جوش بخورد میتوانند از دندان طبیعی فرد نیز مستحکمتر عمل کند.

پایه‌های ایمپلنت از متریال مختلفی، در کشورهای مختلف با برندهای مختلفی تولید میشود که این فاکتورها در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی دارد. ایمپلنت‌ها دارای درجه بندی نیز هستند که ایمپلنت‌های درجه یک اغلب در کشورهای اروپایی و آمریکایی ساخته میشود. در کشور ما اغلب از ایمپلنت کره‌ای که ایمپلنت درجه 2 به حساب می‌آید استفاده میشود زیرا دسترسی به قطعات آن بسیار راحت است و از قیمت‌های بسیار خوبی برخوردار است. البته از نظر کیفیت برخی از ایمپلنت کره‌ای ها میتوانند از نظر کیفیت با ایمپلنت‌های اروپایی برابری کند. برای دریافت ایمپلنت کره ای به لینک زیر مراجعه کنید .

قیمت ایمپلنت کره ای

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

استفاده از دندان پزشکی دیجیتال برای عرصه دندان پزشکی میتواند یک جایگزین بسیار مناسب برای روش‌هایی باشد که به صورت سنتی انجام میشود. با استفاده از دندان پزشکی دیجیتال میتوان به آنی احتمال ایجاد مشکل در طول درمان را به حداقل رساند و راه‌حل‌های پیشرفته و کم خطاتری را پیدا کرد.

در ایمپلنت دیجیتال از رایانه برای مدل سازی سه بعدی استفاده میشود تا بتوان شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته‌های عصبی را به صورت کامل بررسی کرد. در صورتی که متخصص ایمپلنت اطلاعات کاملی از این موارد داشته باشد میتواند کمترین شکاف را در فک ایجاد کند و کشت ایمپلنت را آغاز کند. هدف از ایمپلنت دیجیال این است که کمترین شکاف ایجاد شود زیرا با کاهشدادن شکاف درد نیز برای بیمار به طور قابل توجهی کاهش میابد که در روش‌های مشابه این درد بسیار بیشتر است. در استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال تمامی مراحل انجام کار به صورت کاملا دقیق در اختیار متخصص ایمپلنت قرار میگیرد و جراح یقین پیدا میکند که کمترین آسیب به اعصاب و کمترین آسیب به دندان‌های مجاور ممکن است وارد شود. با استفاده از این اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار میگیرد میتوانند یک شکاف بسیار دقیق و کوچک برای کاشت ایمپلنت ایجاد کنند.

برای کاشت ایمپلنت دیجیتال باید یک رادیوگرافی سی بی سی تی تهیه کنید و آن را بدست پزشک خود برسانید. پس از بررسی‌های لازم و اطلاعاتی که از این عکس دریافت میشود متخصص ایمپلنت میتواند میزان استخوان را اندازه گیری دقیق کند تا بتواند بهترین قطر و طول ایمپلنت را برای کاشت تعیین کند.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها