رگبار باد و و وزش شدید در ۳ استان

کارشناس سازمان هواشناسی با از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در سه استان کشور تا روز دوشنبه آینده و افزایش دما در استان های ساحلی دریای خرز و اردبیل طی امروز (جمعه) خبر داد.

رگبار باد و و وزش شدید در ۳ استان

فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: از امروز (جمعه) تا روز دوشنبه آینده به ویژه برای بعدازظهرها و شب‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شرق و جنوب شرق فارس، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شدت بارش‌ها برای کرمان، هرمزگان و فارس در حد هشدار نارنجی است که هموطنان باید نسبت به این وضعیت توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه دارد، گفت: برای روزهای آینده در شمال‌شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

گودرزی از افزایش سرعت وزش باد در غرب و جنوب‌غرب کشور خبر داد و گفت: امروز در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما مورد انتظار است و از فردا (شنبه) در این مناطق روند دما کاهشی خواهد شد.

وی اعلام کرد: دریای‌عمان در چند روز آینده و تنگه‌هرمز فردا (شنبه) مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای تهران وزش باد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها