بارش‌ها در زنجان از دوشنبه شب آغاز می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه، بارش باران از دوشنبه شب نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

بارش‌ها در زنجان از دوشنبه شب آغاز می‌شود

حسین سلطانی روز دوشنبه، افزود: میزان بارش باران فردا /سه شنبه ۲۷ آبان ماه/ نیز بیشتر خواهد بود و پیش بینی می شود بارندگی ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات این استان به دلیل برودت هوا به شکل برف باشد.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه هفته جاری بارندگی ها در استان زنجان قطع خواهد شد اما مجدد از روز جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت دریای مدیترانه وارد منطقه و این استان شده و نقاط مختلف زنجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سلطانی با بیان اینکه صبح امروز دوشنبه میزان دمای هوا در برخی مناطق استان زنجان به زیر صفر رسید، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای هوا در خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه به ۱- درجه سانتیگراد رسید و به عنوان سردترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده گیلوان در شهرستان طارم با دمای هوا ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان گزارش شد، افزود: میزان دمای فعلی شهر زنجان ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت هیچ تغییر محسوسی نداشته است.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها