قیمت یک ساعت صیغه چند؟

صیغه پولی واقعیتی تلخ است که این روزها در ایران بغرنج شده.

قیمت یک ساعت صیغه چند؟

«شما به کانال صیغه‌ یابی و ازدواج موقت اضافه شُدید»...

ساعت ۱۱ شب به‌محض آنلاین شدن در یکی از شبکه‌های مجازی، این پیام روی گوشی نمایان می‌شود «با سلام خدمت تمام عزیزان کانال کیس‌های جدید و زیبا شارژ شد برای معرفی اسم شهرتون یا محل سکونتون را اعلام کنید.» حس کنجکاوی باعث می‌شود سری به گروه بزنم و برخی از پیام‌ها را بخوانم.

«هرکسی که دو نفر را معرفی کنه برای صیغه ۸۰ درصد تخفیف برای خودش محسوب میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت فرم به آی‌دی مدیر گروه پیام بدید.»

«بسیاری از عزیزان در خصوص نحوه معرفی زوجه (خانم) به آن‌ها سؤال کرده‌اند. روش بسیار ساده است؛ اول: فرم عضویت پر می‌کنید، دوم: طبق درخواست شما با خانم هماهنگی می‌شود، سوم: حق معرفی پرداخت می‌کنید، چهارم خانم به شما معرفی می‌شود و صیغه عقد موقت جاری می‌شود. همراهان عزیز از آنجا که مؤسسه ازدواج ما رسمی است و در دو زمینه ازدواج دائم و موقت فعالیت می‌کند، از تمام کشور خانم‌ها جهت ازدواج درخواست داده‌اند. یعنی از تمام شهرها مورد وجود دارد، اما به دلیل کمبود وقت تمام کدها در کانال منتشر نمی‌شود. برای یافتن زوجه (خانم) در شهر مدنظر، نام شهر را به ادمین ارسال فرمایید. نکته: همه کیس‌های مؤسسه کارت بهداشت و سلامت دارند.»

بعد از چک کردن این اطلاعات نسبتاً کامل، نگاهی به لیست کیس‌های گروه می‌اندازم:

کد خانم: شهر:  روزانه_هفتگی_ماهانه: سن: ... قد: .... وزن: ... رنگ پوست: ... مسکن: ... مهریه روزانه: ... هزارتومان مهریه هفتگی: ... هزار تومان مهریه ماهانه: ... میلیون تومان

 هزینه معرفی و مشاوره:  ۱۰۰ هزار تومان

حس کنجکاوی خبرنگاری به سراغم می‌آید و برای مطلع شدن از ماجرای این کانال‌ها که هر روز به‌صورت قارچ‌گونه در حال زیاد شدن هستند و در شبکه‌های مجازی و اینترنت جولان می‌دهند، با شماره‌ای که هیچ نام و  نشان و عکسی از من به‌عنوان خبرنگار ندارد به ادمین کانال پیام می‌دهم.

- سلام خسته نباشید شرایط معرفی در کانال چیه؟

 پشتیبانی کانال بدون هیچ سلام و علیکی بلافاصله جواب می‌دهد: عکس مشخصات

 ۲۲ساله، اصفهان، قد ۱۶۰، رنگ پوست گندمی، مسکن ندارم + تصویر

_ پشتیبانی کانال: چند عکس تمام‌قد بدید.

چه‌جور عکاسی، باحجاب یا بی‌حجاب فرقی نداره؟

- پشتیبانی کانال: عکس خونگی باشه حتماً بفرستید کد زدم براتون تا فرم معرفیتونو آماده کنم و در کانال بذارم...

ساعت ۳ صبح ناگهان انبوهی از پیام‌های ناشناس روی صفحه گوشی نمایان می‌شود.

با چشمان خواب آلود گوشی را چک می‌کنم و متوجه می‌شوم هنوز یک ساعتی از آخرین پیام ادمین نگذشته بوده که مشخصات ساختگی من، آن هم بدون تائید و گرفتن حق‌الزحمه از درخواست‌کننده، با آیدی ثبت ‌کننده آگهی در گروه منتشر شده است! و حالا ناگهان با سیلی از پیام‌های تمام نشدنی مواجه شده‌ام!

- علی: سلام می‌تونم شرایطتونو بپرسم

- شایان: من از کانال صیغه‌یابی پیام میدم شرایطت چیه می‌تونیم باهم باشیم؟

- فرهاد: سلام من برای صیغه پیام دادم همه‌جوره اوکی‌ام ساپورت مالی می‌کنم کی همو ببینیم؟

- محسن: سلام من محسنم ۲۷ سالمه یک ساله طلاق گرفتم یه دختر دارم دنبال خانمی هستم که نیازامو رفع کنه و من هم همه‌جوره تأمینش کنم.

با ترس و عجله آیدی ساختگی را پاک و تمام مکالمات‌ام را پاک می‌کنم، اما ماجرا به همین سادگی تمام نمی‌شود! پیام‌های یکی بعد از دیگری از هر قشر و سن و شرایطی روی گوشی نمایان می‌شود. همه پیام‌ها را پاک و مسدود می‌کنم، اما بی‌فایده است!

دوباره به ادمین کانال پیام می‌دهم: سلام ببخشید من منصرف شدم، لطفاً عکس و مشخصات من رو بردارید؟

- پشتیبانی کانال: نمیشه می‌خواستید از اول درست تصمیم بگیرد... و شماره را مسدود می‌کند!

باوجود پیگیری‌های زیاد، هنوز اطلاعات از کانال حذف نشده و مزاحمت‌ها ادامه دارد ...

 کانال‌های همسریابی قانونی نیستند

سرهنگ مرتضوی(رئیس پلیس فتای اصفهان) می‌گوید: یکی از جرائمی که با رصد و پایش هوشمندانه در فضای مجازی با آن مواجه هستیم کلاه‌برداری و سوءاستفاده از کاربران با سوق دادن آن‌ها به صفحات و کانال‌هایی تحت عنوان همسریابی و یا صیغه‌یابی است. مرتضوی می‌گوید:  هیچ قانونی در زمینه راه‌اندازی وب‌سایت‌ها، کانال‌ها و صفحات اجتماعی با موضوع همسریابی در فضای مجازی نداریم، اضافه می‌کند: بنابراین اگر با این‌گونه موارد مواجه شدند بدانند که فعالیت آن‌ها مجرمانه است. او می‌گوید: هیچ‌چیزی به نام صیغه‌یابی یا همسریابی در فضای مجازی نداریم کلاً این مسئله غیرقانونی و مجرمانه است.

دعوت‌های ناخواسته!

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی افراد ناخواسته به این کانال‌ها اضافه می‌شوند؟ می‌گوید: این موضوع که در کانال‌های متفرقه یا به‌ویژه در صیغه‌یابی به‌صورت ناخواسته دعوت می‌شوید، اغلب با استفاده از ربات است که بیشتر در تلگرام اتفاق می‌افتد که مدیران این کانال‌ها که با طراحی ربات کاربران را عضو می‌کنند. وی با بیان اینکه البته ممکن است بعضی کانال‌های حوزه تجاری یا تبلیغاتی به ازای اضافه کردن عضو به اعضای فعال حق‌الزحمه بدهند، اضافه می‌کند: اما کلاه‌برداری یا سوءاستفاده از اعتماد کاربران زیاد است. اگر افراد شاکی خاصی دارند و از طرف مخاطب که ربات نیست، شناخت دارند، می‌تواند در مراجع قانونی یا دفتر الکترونیک قضایی با مستندات شکایت کند تا پیگیری شود.

چرایی گرایش به ازدواج موقت و صیغه‌یابی

کوروش محمدی(رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران): در حال حاضر حجم وسیعی از پیج یا کانال‌های صیغه‌یابی با عضوهای بالا در فضای مجازی ایجاد شده که از نظر ذهنی چالشی ایجاد می‌شود که ما به کجا رسیدیم و شرایط ازدواج در جامعه چه آسیبی دارد که جامعه به سمت این فضاهای ازدواج موقت و صیغه‌یابی گرایش نشان می‌دهد.  اکنون جامعه در مسیر ازدواج با مشکل روبه‌رو است که صیغه‌یابی‌های بدون مجوز روی کار آمدند. در واقع نهاد ازدواج و خانواده در جامه دچار تنش شده که نشان می‌دهد کارکردهای حوزه اجتماعی ناکارآمد هستند و حتی گاهی سیاست‌های غلطی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه می‌دهد:  اینکه امروزه در بین این افراد، اغلب جوانان استقبال می‌کنند، چه دخترانی که به صیغه تن می‌دهند و پسرانی که برای رفع نیازها هزینه می‌کنند، کسانی هستند که آسیب‌ها را جدی درک کردند و از تشکیل دادن خانواده و کمک به باوری جامعه به ناامیدی و یأس رسیدند و به نیازهای خود پاسخ می‌دهند.

معایب احتمالی ازدواج موقت

محمدی توضیح می‌دهد: البته که صیغه پدیده شرعی است که اگر تا حدی ‌که اسلام توصیه کرده اتفاق بیفتد توجیه دارد؛ اما اینکه آینده جوانان با این نوع ازدواج‌ها گره بخورد و به یک اتفاق عادی تبدیل شود، باعث آسیب‌هایی در جامعه می‌شود. وی با اعلام اینکه دختران و زنانی که به‌ خاطر  مشکلات و گرفتاری‌ها به این راه ورود پیدا می‌کنند، دیگر به زندگی عادی نمی‌گردند، افزود: این افراد چون دائماً در حال صیغه شدن هستند و همچنین پسران هم دائماً در حال تجربه افراد مختلف هستند و این همان نقطه آسیب است

رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران صیغه یا ازدواج موقت را نوعی مدیریت رابطه جنسی می‌داند و می‌گوید: روزبه‌روز ترس این وجود دارد به عدد دختران و جوانانی که هنوز سابقه ازدواج ندارد؛ ولی به مسائل تن می‌دهند، اضافه شود. همچنین یکسری افراد سودجو هستند که از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و کلاه‌برداری‌های اینترنتی را با استفاده از نیازهای غریزی جوانان جلو می‌برند و پول‌های کلانی به دست می‌آورند.

افزایش روزافزون کانال‌ها و گروه‌های صیغه‌یابی و ازدواج موقت در فضای مجازی، زنگ هشدار جدی برای جامعه است، اما پیش از هر چیز لازم است افراد از ماهیت و هدف این گروه‌ها مطلع باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • شهرام.ر
    3

    بعضی ها رو به خاطر داشتن رابطه جنسی نامشروع ، با سنگسار و اعدام ، مجازات میکنند !!! و برای بعضی ها تبلیغ هم میکنند که همان رابطه جنسی رو انجام بدن ولی قبل از رابطه جنسی ، به زبان بیگانه بگویند: من راضی ، تو راضی ، ... لق ناراضی ،
    عجب صبری خدا دارد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ازدواج موقت {صیغه موقت} فقط در برخی مذاهب شیعه دین اسلام رواج دارد و در مذهب سنی و دیگر ادیان آسمانی مانند مسیحیت، یهودیت و ... ازدواجی تحت عنوان ازدواج موقت و دقیقه ای وجود ندارد!

    • Vahid
      3

      چه ربطی به شیعه داره؟! پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) 40 همسر داشتند.

    • 1

      وقتی عربی گفته بشه حلال و جایز میشه . فارسی گناه کبیره است . ملت مفلوک و اسیر

  • ناشناس
    9

    اینم نمونه ای از کارنامه درخشان حاکمیت.شما تپه گل کاری نشده تو این مملکت سراغ دارید که سالم مونده باشه

  • لطیف
    9

    کثیف ترین کار که به نام دین درست کرده اند علمای عزیز همین صیغه است ،وضعیت اقتصادی را درست کنند تا جوانان ازدواج‌کنند وتشکیل خانواده بدهند نه مانند حیوان دنبال

    نظرات شما -
    • ناشناس
      49

      به اسم دین؟
      حتی یک کلمه هم از دین مقدست نمیدونی.
      کاش میدونستی و افاضات میکردی.
      درد ما از نادانی و افاضات شماهاست.

    • ali
      6

      جناب ناشناس
      ایکاش شماهم یذره کله مبارک رو از برف درمیاوردی و میفهمیدی که صیغه متن اصلیش از دین هست و لاغیر
      و این دین مقدسی که میفرمایید رو اگه شما و بقیه علمای عظامتون میدونید همون بهتر که ما و بقیه اصلا ندونیمش و اگه نصف و نیمه هم میدونستیم کلا دیلیتش کنیم و بریم سراغ زندگی با شرافت و اصالتمون

    • ناشناس
      11

      آدم ابله در صیغه باید "عده" نگه داری
      برو دو زار مطالعه کن بعد بیا در مورد دین صحبت کن

  • ناشناس
    2

    واقعا این کانالها رو چه کسی می چرخونه بگرد دنبال پرتغال فروش نعره کن نعره کن نعره کن

    نظرات شما -
    • حقیقت
      0

      اگر دستی پشت پرده نیست چرا این کانال‌ها را فیلتر نمی‌کنند

  • اسلام
    4

    پس قانون عده 3 ماهه که در قرآن کریم اشاره شده چی میشه؟؟ این رسما فساد است فسادی از نوع همان فسادی که در کشورهای غیراسلامی و اروپایی یا امریکایی...... غیره وجود دارد. لفظ صیغه برای اینکار درست نیست. صیغه اصلی همان ازدواج است اما مردها بدلالیل مختلف از جمله چون از زن اولش طلاق نگرفته رو به صیغه میآورد ناچارا.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این ماجرا نسخه جماعی ازدواجی همان بانکداری اسلامی بدون ربا است که دست قهارترین نزولخواران را از پشت بسته است!

  • بسیجی
    42

    جهاد النکاح ثواب دارد و سنت محمد رسول الله است
    پس روی حرف محمد حرف نزنید و خود را برای جهاد النکاح‌ در دست مردان راه خدا بیندازید و خودتان هم لذت ببرید
    النکاح سنتی و البستنی السنتی

    نظرات شما -
    • هادی
      9

      اقای بسیجی با اسم فیک! راستی به مقرتون توی البانی حمله نکردن؟تسلیت میگم خدمتتون ،این روش ها که بیاین توی مجازی اسم بسیجی وحاج اقا ورزمنده هشت سال دفاع و... بزارین هنوز کهنه نشده؟بنظرم به سردستتون بگین روششو یذره بهتر کنه شاید کسانی که عقلشون تو چشاتشونه نتیجه گرفتید

  • عشق منی رئیسی
    9

    قیمت ها توسط دولت خدمتگزار کنترل شده و از ترکیه و تایلند و لبنان و دبی خیلی ارزان تر است

  • ناشناس
    5

    سلام منم گرفتار باند کلاه برداری سایت همسر یابی هلو شدم یه خانمی پیام داد منم 10 میلیون تومان پول دادم نه اون خانم رودیدم نه به پولم رسیدم

  • محمد
    0

    یه سر ب خیابونای سهر بزنید بد نیست

  • متفاوت
    0

    هرآنچه که درجستجوی آنی، آنی، شما که خبرنگارهستید باحس کنجکاوی وارد این مقوله شدید خدابداد دیگر افراد عادی برسه.

  • ناشناس
    2

    چرا ودلیل نمیخواد اگه قرار .بود مملکت بعد چهل سال ساخته بشه وضعیت فساد وفحشا اینجوری نبود بس که پول نفت وگاز ومنلبع ملی ومیفرستن واسه اقازاده هاشون دیگه ولسه فقرا وشز ضعیف غیر گرونی وبدبختی وبیچارگی چیزی نمیمونه در ضمن اوناییم که قبلا پولدار نبودند الان پولدار شدن با استفاده از اموال عمونی واسا تزویر ریا میتونند جلو انظار عمومی کمک به فقزا کنند

  • ناشناس
    0

    فساد ×صد میلیارد =نابودی یک تمدن

  • معلم بازنشسته
    0

    واقعا به کجا چنین شتابان.
    نمی دانم مسئولین کشور کر وکور هستند یا خودشان را به نفهمی زده اند؟
    آیا ما به ارزشهای دینی و اخلاقی و... پایبندیم؟ چرا کسی نیست مقابل این همه فساد و بی بند وباری را بگیرد؟
    چرا باید در کشور اسلامی فقروجود داشته باشد تا این مفسده ها اتفاق بیفتد؟
    سرمایه های این مردم نفت و گاز و معدن و آب و... کجاست؟

    نظرات شما -
    • کر و کور؟
      1

      فکر میکنید کی پشت این سایتهاست؟
      من و امثال من؟
      نخیر آخوندا هستن و قدرتشونم زیاده‌و بنام اسلام‌و‌کلاه شرعی این فساد گسترده رو دایر کردن
      به امید بچه دار شدن نامشروع و فرزند های بی پدر و مادر

  • علی
    1

    برگشتیم به دوران قاجار ،

  • ناشناس
    0

    اقتصاد را فشل کردین مگه جوان میتونه ازدواج کنه .

  • ناشناس
    2

    در اسلام هر کاری مجاز است فقط باید راهش را بلد باشی

    نظرات شما -
    • دقیقا
      4

      مگه داعش نبود،میگفت الله اکبر و سر طرفو مثل سگ میبرید
      مهم اینه فقط بگی الله‌و اکبر محمد رسول الله و بقیش حله

    • 9

      این قدر خالی نبند

  • ناشناس
    1

    اینها خودشان ملت رامشغول کثافتکاری کردند تا درست وحسابی چپاول کنند کشور ایران غرق در فساد اقتصادی. فساد اخلاقی فساد اجتماعی خدایا به داد این ملت برس. که جز تو پناهگاهی نیست

  • متین
    0

    شهر نو با مدیریت جدید

  • نا اُمیداز وطن ثروتمندم
    0

    الی برکت الله
    ماآمریکا را زیر پا میگذاریم
    ما اسرائیل را نابود خواهیم کرد

  • کارشناس اجتماعی
    9

    باسلام وعرض ادب.
    نگارنده محترمه این خبر ودوستانی که نظرات جالبی داشتیدچند مورد بود خواستم خدمتتون اعلام کنم:
    _صیغه اگر به لحاظ عرفی واجتماعی ترویج وسازمان یافته وبرنامه ریزی شده ارائه واجرا شود برکات فراوانی برای افراد جامعه دارد:
    @محل درآمد مناسبی برای بیوه زنان وحفظ حرمت همه در فضاهای عمومی خواهد بود.
    @جوان هایی که امکان ازدواج ندارند از طریق صحیح ارضاء شده و در فعالیت های دیگر از تمرکز وآرامش ببشتری برخوردار خواهند شد.
    @اگر نگاه ما به صیغه نشات گرفته از جهت گیری های متعصبانه باشد یاکورکورانه آن را محکوم کنیم نه تنها کمکی به این وضع نمی کنیم بلکه آب به آسیاب افراد سودجو وخطرناک خواهیم ریخت.
    اگر روزی این روال راحت وساختارمند اجرا شود افراد جامعه در محیط های رسمی وغیرمرتبط وخیابان ها کمتر درگیر مسائل جنسی خواهند شد. باتشکر ازشما🍀🍀🍀🍀

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به مثلا کارشناس.....
      اولا که صیغه اختراع تشیع بود و در قرآن چیزی به نام صیغه موقت وجود ندارد
      دوم اینکه زن یا مردی که تن به صیغه می‌دهد هیچوقت به یکی راضی نمی‌شود
      جوانی که قبل از ازدواج ده‌ها و یا صدها بدن رو تجربه کرده ازدواج دائم نمی‌کند
      حتی اگر ازدواج کند با کوچکترین بهانه‌ای از سوی همسرش او رو رها کرده سراغ صیغه می‌رود چون راهش رو پیدا کرده است
      لطفا وقتی یک جمع بزرگ رأی می‌دهد که این کار درست نیست شما دایه مهربان‌تر از مادر نشو
      بهترین ازدواج، ،،،ازدواج دائم است
      پسر و دختر بدون تجربه قبلی وارد زندگی شده و عشق و عاشقی رو با هم تجربه می‌کنند
      گذشتگان ما زندگی های جاودانه داشتند و از خیانت خبری نبود
      کسی که همه غذاها رو مزه کرده با نون و حلوا راضی نخواهد بود
      نظراتت رو برای خودت نگه دار لطفا
      و بگذار عشق به جای هوس باشد در زندگی انسان‌ها....

  • ناشناس
    0

    فساد در زیر پوست شهر بوی متعفن اش را زیر رنگ و لعاب بنرها و پوسترهای عفاف و حجاب مخفی کرده .
    در ظاهر جامعه اسلاااااااامی ، در حقیقت : فقر و فلاکت و فساد و وقاحت حضرات .

  • علی زخمی
    0

    التشکرازشماکه تمام وقت به فکرکشورونیازهای جوانان هستید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها