شهردار منطقه ۱۵ عنوان کرد

نگرانی از سرازیر شدن دوباره معتادان به محله شوش

شهردار منطقه ۱۵ از پلمب ۱۸ خانه پلاک قرمز و تخریب یک خانه تیمی خبر داد که محل تردد و پاتوق ۷۰ معتاد بود.

نگرانی از سرازیر شدن دوباره معتادان به محله شوش

محمد شیری در تشریح ساماندهی محله شوش با حضور در صحن علنی شورای شهر گفت: ساماندهی خیابان شهرزاد در منطقه ۱۵ که وانتی‌ها در آن فعال بودند در دستورکار قرار دارد و حتی جلسه‌ای را با قوه قضائیه و کلانتری محله برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران نیز پای کار است و در آستانه نوروز ۱۴۰۲ چهار جلسه پیرامون ساماندهی خیابان شهرزاد و سد معبر آن برگزار کرد، گفت: من تاکید می‌کنم که خیابان شهرزاد هیچ وقت به اندازه امروز وضعیت خوبی نداشته است و در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر نیز باید بگویم که در سال ۱۴۰۰، ۱۹۲۰ معتاد، تا پایان آذر سال قبل نیز ۴۱۷۳ نفر و از دی ماه پارسال تا پایان سال نیز ۲۹۷۱ نفر جمع‌آوری شده است و امسال نیز ۲۵۶۳ نفر ساماندهی شدند .

وی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان شیب صعودی داشته است اضافه کرد: دقت داشته باشید که مراکز ماده ۱۶، معتادان را بیشتر از شش ماه نگه نمی‌دارند و مجددا افراد به محلات بر می‌گردند و این نگرانی وجود دارد که معتادان به منطقه سرازیر شوند که البته تا حدودی هم این اتفاق افتاده است.

شیری با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دانش آموز در منطقه ۱۵ تحصیل می‌کنند که ۱۰ هزار نفر آنها از اتباع بیگانه هستند، تاکید کرد: بیشتر دانش آموزان اتباع در محله شوش زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این منطقه ۱۸ خانه پلاک قرمز پلمب شد، گفت: شب عید یک خانه تیمی که ۷۰ معتاد در آن رفت و آمد داشتند تخریب شد و با این اقدام بخشی از مشکلات محله کاهش یافت و اگر دستور قضایی بگیریم پلمب و تخریب سایر خانه‌های پلاک قرمز را انجام خواهیم داد.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: ما مشکلات فرهنگی در منطقه داریم به گونه‌ای که شهروندان حاضر نیستند زباله را با نایلون در مخزن بگذارند و بعضا زباله را با سطل در مخزن تخلیه می‌کنند و یا نایلون را تخلیه می‌کنند و مجددا نایلون را مورد استفاده می‌دهند.

شیری در خصوص وضعیت نوسازی بافت فرسوده نیز با بیان اینکه ۱۳۰۰ پروانه در سال قبل در این منطقه صادر شده و امسال هم هدف‌گذاری، صدور حداقل ۲۰۰۰ پروانه است، گفت: ۳۲ درصد نوسازی در بافت فرسوده این منطقه انجام شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    کل منطقه نا امن شوش را تخریب کنید و بآ ایجاد مسیر ماشین رو برای همیشه از وجود معتادان و کارتن خوابها راحت شوید.

  • ناشناس
    0

    خیابان شهرزاد و خیابان شوش شرقی( از خیابان شهرزاد تا خیابان ارج )مملو از وانتیها و دستفروشانی است که میوه به فروش می رسانند و علیرغم پیگیریهای مکرر ساکنین محله، شهرداری هیچ اقدامی انجام نداده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها