مدیرعامل سازمان خدمات شهرداری تهران:

معتادان «خودمعرف» رایگان درمان می شوند

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از رایگان بودن هزینه درمان برای معتادانی که به شکل «خود معرف» به مراکز این سازمان مراجعه می کنند، خبر داد.

معتادان «خودمعرف» رایگان درمان می شوند

احمد احمدی صدر با بیان اینکه امروزه بخش قابل توجهی از معضلات جامعه، ریشه در اعتیاد به مواد مخدر دارد، افزود: شهرداری تهران به منظور کاهش این مشکلات با ارائه خدمات اجتماعی و اقدامات اساسی در تلاش است گام های اساسی بردارد.

وی ادامه داد: نخستین اقدام برای ریشه کن شدن معضل اعتیاد، بستر سازی است. به همین منظور شرایطی برای معتادان به مواد مخدر فراهم کردیم تا در صورت مراجعه شخصی برای ترک اعتیاد، با همکاری سایر نهادها و مجموعه های مردمی این فرد به صورت رایگان روند درمان را آغاز کند.

وی در پاسخ به این سوال که به چه شکل معتادان می توانند از این خدمات بهره مند شوند؟ اعلام کرد: درب های تمامی مددسراها (گرمخانه ها) به شکل ۲۴ ساعته برای معتادان «خودمعرف» باز است. همچنین پایگاه های خدمات اجتماعی در ۲۸ نقطه کلانشهر تهران فعال هستند و افراد گرفتار در دام اعتیاد می توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات فوق بهره مند شوند و البته در صورتی که افراد «خود معرف» مدارک هویتی نیز به همراه نداشته باشند، برنامه ریزی انجام دادیم تا بعد از طی مراحل ترک اعتیاد، مدارک هویتی آنها با همکاری سایر دستگاه و مددکاران اجتماعی در روند تهیه و صدور قرار بگیرد.

احمدی صدر تاکید کرد: با راه اندازی ۹مرکز یاور شهر و ایجاد ۵۰۰۰ ظرفیت در کمتر از یکسال توسط سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، بخش عمده‌ای از تعهدات شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت اجرا شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها