بررسی یک ادعای تبلیغاتی

آیا سیگار الکترونیکی بی‌خطر است؟

سیگار الکترونیکی یا همان ویپ از جمله دخانیاتی است که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیاری کسب کرده است. اما آیا این نوع سیگار زیان کمتری نسبت به سیگارهای سنتی دارد؟

آیا سیگار الکترونیکی بی‌خطر است؟

 در این گزارش نگاهی به مزایا و مضرات سیگار الکترونیکی داشته‌ایم.

سیگار الکترونیکی که با نام ویپ هم شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به‌عنوان یک ابزار محبوب برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویپ‌ها که انواع مختلفی دارند در بین جوانان بسیار پرطرفدار هستند و تصور آن‌ها بر این است که سیگارهای الکترونیک برای سلامتی مضر نخواهند بود.

اگر شما هم تصور می‌کنید سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین یا ویپ کاملا بی‌ضرر است باید بگوییم در اشتباه هستید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) خبر از آمار بسیار بالای استفاده نوجوانان از ویپ می‌دهد که این امر باعث نگرانی است. همان‌طور که حتما تاکنون شنیده‌اید ترک سیگار کار بسیار دشواری به‌شمار می‌آید و برخی افراد پس از سال‌ها موفق به انجام آن نمی‌شوند.

در این بین سیگار الکترونیکی یا ویپ جایگزین سیگار معمولی شده و در تبلیغات رسانه‌ای عامل کمک کننده برای ترک نیکوتین معرفی می‌شود. این در حالی است که بسیاری از متخصصین با انواع سیگارهای الکترونیک موافق نیستند و آن را صرفا نوعی هزینه گزاف می‌دانند. اگر شما هم کنجکاو شده‌اید بدانید آیا ویپ ضرر دارد یا خیر تا انتهای این مقاله از مجله درمانکده همراه ما باشید تا سیگار الکترونیکی یا ویپ در مقایسه با مضرات قلیان و سیگار معمولی بررسی کنیم.

این ویدیو را برای دوستان خود که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند ارسال کنید.

حجم ویدیو: 11.63M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 😐
    0

    سیگار ترک کردنش نود و نه درصدش روانیه و دوست داری پک بزنی به سیگار
    این ویپ ها عالیه،هرکسی دلش بخوتد ترک کنه راحت ترک میکنه با اینا
    بخرید،ضررش کمتر از سیگاره
    خیالتون راحت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها