چگونه دیپلماسی آب و هوایی اتحادیه اروپایی می تواند جهان را نجات دهد؟

تصمیم اتحادیه اروپا برای جدایی سریع از اتکا به انرژی روسیه در واکنش به جنگ اوکراین و نیز قانون کاهش تورم آمریکا، پویش های مشارکت این اتحادیه در اقدامات اقلیمی در روابط خارجی را تغییر داده است.

چگونه دیپلماسی آب و هوایی اتحادیه اروپایی می تواند جهان را نجات دهد؟

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به یک رویکرد جدید در دیپلماسی اقلیمی نیاز دارند تا به این واقعیت تازه واکنش نشان دهند. این رویکرد باید با درک این مسئله همراه شود که کاهش کربن، برای امنیت اقتصادی آنها بسیار مهم است.  

اتحادیه اروپا در روابط خود با آفریقا، باید اطمینان حاصل کند که تمام ابزارهای سیاسی مرتبط - از جمله معاملات تجاری، توسعه صنعتی و قراردادهای انرژی - با توجه به این مسئله که امنیت اقتصادی از طریق کاهش کربن، منافع مشترکی را به همراه می آورد، تنظیم شوند. 

اتحادیه اروپا باید برای تقویت دیپلماسی آب و هوایی خود، به سرعت پیشنهادی را برای جنوب جهان آماده کند که دربردارنده همکاری های نوآورانه و برنامه تامین مالی با هدف مقابله با واکنش‌های منفی به رویکرد و مقررات کنونی اتحادیه است که بر پایه قیمت گذاری کربن تنظیم شده است. 

کمیسیون جدید اروپا و پارلمان اروپایی از سال 2024 فرصتی را برای ایجاد ساختارهایی برای هماهنگی بیشتر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی از طریق بروکسل فراهم می کنند. همچنین، اگر اتحادیه اروپا قصد دارد به عنوان رهبر جهانی در اقدامات اقلیمی باقی بماند، باید ظرفیت و منابع خود را افزایش دهد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    2

    حتی ایران یاغی را ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یاغی اروپا ست

    • 0

      چرت ،اروپا دیگه دوران طلایی خودش را از دست داده خیلی عقب تشریف دارین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها