در ۶۵ کشور جهان

کتک زدن کودکان تنها در ۶۵ کشور جهان ممنوع است/ چهار بار تنبیه بدنی در کودکی و دو برابر شدن ریسک افسردگی در بزرگسالی

در اینکه کتک زدن کودکان امری نکوهیده است، شکی نیست اما هنوز تا غیرقانونی شدن کتک زدن کودکان در سراسر جهان فاصله زیادی داریم. تا امروز ۶۵ کشور کتک زدن کودکان را ممنوع کرده‌اند.

کتک زدن کودکان تنها در ۶۵ کشور جهان ممنوع است/ چهار بار تنبیه بدنی در کودکی و دو برابر شدن ریسک افسردگی در بزرگسالی

اگر شما چهار بار یا بیشتر در دوران کودکی خود مورد تنبیه جسمی قرار گرفته‌اید، ریسک ابتلا به اضطراب و افسردگی به تقریبا دو برابر افزایش می‌یابد.

این ویدئو را ببینید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حجم ویدیو: 9.98M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    در مورد کتک خوردن زنان هم مطلب بگذارید زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند چگونه در جامعه رفتار می‌کنند

  • علی
    0

    من که در دوران کودکی هزاران بار کتک خورده‌ام کافی بود بگم امروز میخوام درس بخوانم و نمیخوام گوسفند ها را به چرا ببرم پدرم یه سنگ لای دو انگشت هام می‌گذاشت و آنقدر فشار میداد تا خون ازشون جاری بشه من امروز چنان عقده ای ام که فکر نمی کنم آدم نکشته از دنیا برم

  • امین
    0

    والله ما تا یادمون میومد اینقدر از معلم و پدر کتک میخوردیم ولی باز همه احترامات سر جاش بود و دوباره روزمون از نو شروع میشد و الان هم فقط بخاطر شرایط کشور افسردگی و اضطراب داریم نه بخاطر تنبیه های کودکی. ولی الان با این بچه های تخص و بی ادب و نازپرورده ای که به جامعه تحویل میشه ببین چند سال دیگه چه بلایی سر کشور میاد و این بچه ها که طاقت یه نه شنیدن ندارن و اینقدر لی لی به لالاشون گذاشته شده چه جامعه ای رو ایجاد خواهند کرد.

  • کارشناس
    1

    نود و نه درصد تنبيه کودکان در ایران متاسفانه به مشکلات اقتصادی خانواده ربط دارد که پدر خانواده نمی‌تواند مايحتاج اولیه خوراکی یا موارد دیگر را تهیه کند و همین حالت موجب افسردگی شده و زمينه خشونت بر علیه کودکان را افزایش می دهد

  • شهرام.ر
    0

    با وجود ممنوعیت تنبیه بدنی ، این عمل زشت در اکثر کشورها صورت می‌گیرد نه تنها کودکان بلکه افراد پیر ، زنان و زندانیان هم از این مسئله رنج میبرند .
    خدا رو شکر که در جمهوری اسلامی ، نه تنها کودکان بلکه زنان و زندانیان هم از تنبیه بدنی در امان هستن !!.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها