سخنگوی فراجا خبر داد:

دستگیری ۳۰ هزار سارق خودرو و منزل در سراسر کشور طی دو ماه گذشته/ آغاز بررسی مجدد ۵ میلیون پرونده راکد توسط کارآگاهان پلیس

سخنگوی فراجا از شناسایی و دستگیری ۳۰ هزار سارق خودرو و منزل در کشور در دو ماه گذشته یعنی در دوره اجرای طرح ویژه مقابله با سرقت توسط نیروهای پلیس خبر داد.

دستگیری ۳۰ هزار سارق خودرو و منزل در سراسر کشور طی دو ماه گذشته/ آغاز بررسی مجدد ۵ میلیون پرونده راکد توسط کارآگاهان پلیس

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: از شروع عملیات جدید پلیس در طی دو ماه گذشته در خصوص طرح ویژه مقابله با سرقت، ۳۰ هزار سارق منزل و خودرو در تور اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند.

وی با بیان این که افراد تحویل مراجع قضایی داده شدند، گفت: در این میان بالغ بر ۲۰ شبکه سرقت بین بخشی در استان‌ها منهدم شدند.

سخنگوی فراجا با بیان این که در این مدت ۹۷۰ مالخر دستگیر شدند، تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ درصد اموال سرقتی در این میان کشف و ضبط شد که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت «نما دات پلیس دات‌ای آر» نسبت به پیگیری اموال مسروقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به کشف بخش قابل توجهی از خودرو‌های مسروقه در طی یک هفته پس از سرقت، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد جرایم جنایی کشور در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته کشف و شناسایی می‌شوند. 

منتظرالمهدی با اشاره به تشکیل ستاد رسیدگی به پرونده‌های راکد سرقت، اظهار کرد: در این مدت ۵ میلیون پرونده راکد که در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده بود مجددا روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سرقت از آشکار‌ترین و رتبه دار‌ترین جرایم دنیا و ایران است. فراجا در طرح ویژه مقابله با سرقت، عمده نیرو‌ها و امکانات خود را بسیج کرده است.

شناسایی ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه و خشن در سراسر کشور 

سخنگوی فراجا گفت: بدون شک مبارزه با سرقت‌های خشن و مسلحانه نیز در دستور کار فراجا قرار دارد و در همین راستا حدود ۱۰۰ باند سرقت مسلحانه و خشن شناسایی و همچنین ۸۵ درصد عاملان و مجریان سرقت‌های مسلحانه در این مدت کوتاه دستگیر شده اند.

وی افزود: بعضی وقت‌ها شهروندان خانه خود را با بانک و صندوق ذخیره و امانت اشتباه می‌گیرند. جای پول و سکه و طلا در صندوق امانات بانک‌ها است و البته بانک‌ها باید در ازای تسهیلات با قیمت مناسب برای ایجاد صندوق‌های امانات به کمک مردم بیایند.

منتظرالمهدی ادامه داد: آنچه مسلم است برای کاهش نرخ وقوع سرقت در جامعه همگان می‌بایست در میدان بیایند و نقش خود را ایفا کنند که در این میان خود مردم مهمترین و بالاترین نقش را در پیشگیری از سرقت با رعایت آموزش‌های پلیس ایفا می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از نصب دوربین و حفاظ و روشنایی و نگهبان محله تا عدم نگهداری پول و سکه و طلا در منزل، از جمله مواردی است که رعایت آن توسط شهروندان می‌تواند به کاهش آمار سرقت کمک کند. پلیس نیز با افزایش گشت‌زنی‌های خود در محله‌ها به وظایف خود عمل خواهد کرد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • کلاهتان بالاتر
    0

    آیا بهتر نبود این آمار خجالت آور را سانسور میکردید؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعا

    • 1

      حالا یکجا هم که رشد بوده سانسور بشه

  • سعید
    0

    چه فایده وفتی ما نابود شدیم از اختلاس و گرانی نبود خودرو و مجبط زیست و تازه ظهر هم حق نداریم در رمضان یه پیتزا بخریم یا بخوریم

    نظرات شما -
    • 0

      خوردن پیتزا حق مسلم شماست محدودیت زمانی هم نداره هر ساعت شبانه روز میتوانید میل بفرمایید منتهی ماه مبارک به احترام روزه داران تجاهر به خوردن در ملأ عام شرعا گناهه و قانونا ممنوع. چرا فکر میکنید هنجار شکنی یه نوع ارزشه والا زمان پهلوی هم مردم به احترام ماه رمضان روزه خواری نمی‌کردن.

  • ناشناس
    0

    مردم را با عمد معتاد کردید وکشور شده پر از دزد

  • سلمان
    0

    عجب پیشرفت افتخار آفرینی بعد از 44 سال

  • رابی
    0

    اینها تازه فقط سارق منزل و خودرو بودند و بقیه سارقان را حساب نکرده اند.با این حساب می شود سالیانه ۳۶۰ هزار سارق !
    خب آمار کل زندانیان کشور چه تعداد است!
    این ۳۶۰ هزار سارق را کجا نگهداری می کنند!

  • ناشناس
    0

    وای خدا اینهمه دزد در مملکت ؟چکار باید کرد؟

  • ناشناس
    0

    الحمد لله که در سرقت و سارق رشد خوبی بوده دوم دستگیری هم کار خوبی است و خداپسندانه است

  • ناشناس
    0

    30 هزار فقط تو دوماه اونم فقط سارق
    اگه بقیه جرائم رو هم حساب کنین دیگه چیزی از جمعیت باقی نمومونه
    بهتره از این به بعد آمار کسایی که تو دوماه گذشته جرم انجام ندادن منتشر کنید.
    اینا از برکات تعلیمات دینی و مقاومت است.

    نظرات شما -
    • ح.ن
      0

      والا اینجا یه هیئت هست جمع میشن اونجا پنجشنبه ها میان قرص اکس میندازن شب تا صبح هم عزاداری میکنن البته پایگاهی شده برای هر کاری بخصوص فروش روانگردان//ترک اعتیاد و دوادرمان و دنبال زیر خاکی رفتن وووووووو گزارش که میدی 2ماه یا 3 ماه میبندن بعداز چندماه همان آشوکاسه اگر از آن 30هزار یکیش این باشه باید خدا فقط بدادمان برسه

  • ناشناس
    0

    این امار نشان دهنده افزایش فقر و بیکاری و معضلات بیشتر اجتماعی و فرهنگی هستش.

  • ناشناس
    0

    دزد 30 هزار خودرو .5 میلیون پرونده .واقعا بایدم افتخار کنی !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها