افزایش مراجعه بیماران کرونایی در موج هشتم به مراکز درمانی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری کرونا در چهار هفته اخیر روند افزایشی داشته و موج هشتم ویروس کرونا موجب افزایش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

افزایش مراجعه بیماران کرونایی در موج هشتم به مراکز درمانی

پدرام پاک آیین روز پنجشنبه  افزود: در حال حاضر ویروس در گردش زیرسویه‌های اومیکرون به نام‌های XBB و BQ۱ است که میزان سرایت پذیری آنها بسیار بالا است.

وی ادامه داد: طرح های پیشگیری هوشمند در مبادی مرزی در حال اجرا است و بیش از ۸۰ هزار مسافر در پایانه ها مورد مراقبت بهداشتی قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا آمار ابتلا و تلفات کرونا در کشورمان مدت‌هاست که در پایین‌ترین حد قرار دارد، اما با توجه به افزایش نرخ شیوع ویروس کووید-۱۹ در برخی مناطق جهان، باید سطح مراقبت‌های بهداشتی را بالا نگاه داشت.

پاک آیین تصریح کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، دریافت واکسن توسط افرادی است که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها گذشته باشد و اثربخش‌ترین ابزاری که می تواند به کاهش کرونا کمک کند، ماسک است.

وی یادآوری کرد: استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته مانند وسایل حمل و نقل عمومی مورد تاکید است.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۲۹۶ رسیده است.

بر اساس جدیدترین گزارش روزانه وزارت بهداشت، از روز گذشته تا امروز چهارشنبه ۹ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی آخرین وضعیت کرونا در کشور ۱۰۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۴۰ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۲۹۶ رسید.

همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۷۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۳۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۷۸ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا
    0

    بارعایت نکردن ورفتن به مسافرت والکی شلوغ کردن کرونا رو برگردوندن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها