فرمانده فراجا بیان کرد:

تاکید بر مهار سرقت در نوروز

رئیس پلیس کشور با تاکید بر انجام صحیح،به موقع و هوشمند ماموریت ها گفت : همه باید هم قسم شویم که ماموریت های ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم.

تاکید بر مهار سرقت در نوروز

سردار احمدرضا رادان در دوازدهمین شور عمومی و دومین همایش سراسری روسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارکرد: ان شاء‌الله با درک صحیح ماه خوب شعبان، ورود عالمانه و مخلصانه به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی داشته باشیم تا از فیوضات این ماه مبارک بهره ببریم. اگر خدمت صادقانه همراه با عبادت مخلصانه باشد؛ عاقبت به خیری جزو هدایایی است که خداوند متعال تقدیم به بندگان خوب می‌کند و فرصت این کسب توفیق در انتظامی به ویژه در کلانتری و پاسگاه‌ها مهیا است.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه در ایام پایانی ماه شعبان و سال ۱۴۰۱ و در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان هستیم، تاکید کرد: همه باید هم قسم شویم که ماموریت‌های  ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم.

وی با عرض خدا قوت به آحاد روسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور و نیروهای پلیس فعال در کلانتری و پاسگاه‌ها خاطرنشان کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها پیشانی انتظامی کشور هستند و همه باید تلاش کنیم که سرمایه اجتماعی را بالا ببریم؛ چراکه کلانتری و پاسگاه‌ها، نقاط و مراکزی هستند که می‌توانند ضمن افزایش عزت و اقتدار پلیس، محبت مردم و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند.

فرمانده فراجا با طرح این سوال که سهم کلانتری و پاسگاه ها در جلب سرمایه اجتماعی چیست؟ اضافه کرد: کلانتری و پاسگاه ها می‌توانند در جلب محبت و سرمایه اجتماعی پلیس بسیار موثر واقع شوند و با توجه به ماهیت و ماموریت این نقاط انتظامی، ما می توانیم در مواجهه "هوشمند" با مردم به افزایش سرمایه اجتماعی برسیم.

رادان با بیان اینکه پلیس مقتدری که به موقع عمل می‌کند، توانمند و باهوش است مورد حمایت و تکریم مردم خواهد بود، ادامه داد: مردم پلیس هوشمند و مقتدر را دوست دارند و از طرفی کسانی که از قانون تمکین می‌کنند نیز مورد حمایت پلیس هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایفای نقش فعالانه برای پیشگیری از سرقت گفت: باید راهکارهای اطمینان بخش برای پیشگیری از سرقت توسط پلیس پیشگیری فراجا ارائه و عملیاتی شود و در واقع با ایده‌هایی چون ارتقاء سطح ایمنی در، قفل و ... می‌توان به مقوله های پیشگیرانه اندیشید و عمل کرد.

 رادان بر لزوم استقرار دقیق گشت‌های انتظامی در مکان و موقعیت های مناسب به منظور افزایش امنیت تاکید و تصریح کرد: محل استقرار گشت های انتظامی باید با هدف خدمت به مردم، احساس امنیت و آرامش باشد و استقرار نمایشی گشت های انتظامی معنا ندارد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رئیس پلیس کشور با اشاره به برنامه‌های متفاوت پلیس در نوروز امسال مطرح کرد: نوروز امسال؛ در بحث پیشگیری از سرقت ها به طور ویژه ای باید تمرکز کنیم، به طوری که سرقت را مهار و به کنترل درآوریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر انجام صحیح، به موقع و هوشمند ماموریت ها تاکید کرد و گفت: در سه مولفه کسب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم و تأمین امنیت و آرامش، سهم کلانتری و پاسگاه ها بسیار پررنگ است، بنابراین این مطالبه و انتظار وجود دارد که کلانتری و پاسگاه‌ها به ایفای نقش واقعی خود در ارائه خدمات انتظامی به مردم بکوشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها