چرا حیوانات در باغ وحش ها می‌میرند اما توضیح قانع کننده‌ای نمی‌دهند

در باغ وحش صفادشت چه خبر است؟/ درآمد باغ‌های وحش از کجاست؟/ ویدئو

بهترین بیزینس‌ها در دو، سه سال گذشته زمانی که کرونا بود ورشکست شدند. ولی باغ وحشی که هر روز و هر ثانیه هزینه نگهداری از حیوانات و تغذیه دارد، چرا ورشکست نشدند؟

در باغ وحش صفادشت چه خبر است؟/ درآمد باغ‌های وحش از کجاست؟/ ویدئو

وقتی حدود یک سال قبل به مرگ این گورخرهای آفریقایی انتقاد شد، باغ وحش صفادشت در اینستاگرامش به منتقدان فحش داد. مدیرش هم در تلویزیون، منتقدان را دشمن و این فیلم‌ها را فتوشاپ خواند. حالا هم سومین زرافه این باغ وحش مرده. تنها به فاصله سه ماه از مرگ زرافه قبلی. یک زرافه نر هم در همان ماه‌های اول ورودش به اینجا یعنی در سال 1397 مرد.

تا به الان باغ وحش صفادشت مرگ دو زرافه ماده و یک زرافه نر حدودا پنج ساله را در کارنامه دارد. مرگ دو زبرا هم را سال 1400 ثبت کرد. یک ببر هم در بهمن‌ماه سال 1398 در این باغ وحش مرد. یک شیردریایی که میراث دلفیناریوم برج میلاد بود در دی‌ماه 1400 مرد. این مرگ و میرها بخشی از روزمه این باغ وحش است. دلیل مرگ این حیوانات خیلی وقتها مشخص نمی‌شود سازمان محیط زیست معمولا با مشتی حرف‌های تکراری از بحرانهای پیش آمده در باغ‌های وحش عبور می‌کند. 

سپهر سلیمی فعال حقوق حیوانات در گفت‌وگو با عصر ایران می‌گوید که سازمان محیط زیست مسئله باغ وحش‌ها را رها کرده، واداده، عملاً بیخیال شده، ظاهراً اهمیتی برایشان ندارد که چه اتفاقی در باغ‌های وحش می‌افتد. عملاً به هیچ وجه نمی‌تواند با آنها نظارت کند. قطعاً شما هر مرکزی در هر صنف و بیزنسی داشته باشید اما برآن نظارت نکنید، امکان بروز فساد وجود دارد. 

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به اینکه باغ‌های وحش‌ درآمد خاصی ندارند، می‌گوید: واقعاً این سوال و این علامت سوال هست که درآمد آنها از کجاست؟. بهترین بیزینس‌ها در دو سال گذشته زمانی که کرونا بود ورشکست شدند. خیلی از سینماها، هتلها، استخرها ورشکست شدند. تازه اینها مراکزی بود که هزینه نگهداری نداشتند. ولی باغ وحشی که هر روز و هر ثانیه هزینه نگهداری از حیوانات و تغذیه دارد، چرا ورشکست نشدند؟

حجم ویدیو: 35.70M | مدت زمان ویدیو: 00:07:44 | دانلود ویدیو
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    چه خبر به جز کشت وکشتار حیوانات معصوم وبی گناه.بی عرضه ها حیوانات را به آغوش طبیعت بسپارید.خسته نشدید از کشتار؟؟؟؟

  • 🐜
    1

    کارهرکس نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد ومردم کهن اینا اداشو درمیارند این کاره نبوده و نیستند

  • ناشناس
    0

    واقعا که

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها