پیرترین موش جهان را بشناسید

به گفته مسئولان باغ‌وحش سن‌دیگو، موش جیبی کوچکی که ۹ سال پیش در این مرکز متولد شد، اکنون مسن‌ترین موش زنده در اسارت محسوب می‌شود.

پیرترین موش جهان را بشناسید

سازمان حیات‌وحش سن‌دیگو گفت که موش کوچکی به نام پَت (Pat)، با ۹ سال و ۵ ماه سن، پیرترین موش زنده جهان است که در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۳ در باغ‌وحش متولد شد. نام این حیوان، برگرفته از نام پاتریک استوارت (بازیگر) است.

سازمان حیات‌وحش در بیانیه‌ای اعلام کرد که رویداد ویژه‌ای را در ۸ فوریه برگزار خواهد کرد تا هم طول عمر این موش را جشن بگیرد و هم در حضور رسمی داوران، عنوان پیرترین موش زنده (تحت مراقبت انسان) را در رکوردهای جهانی گینس برای پت ثبت کند.

پیرترین موش جهان را بشناسید/ عکس

این نژاد با نام علمی «موش جیبی پاسیفیک (Pacific Pocket Mouse)» در محدوده کالیفرنیای آمریکا یافت می‌شود و از کوچک‌ترین گونه‌های جوندگان جهان است و به دلیل جثه‌ بسیار ریزی که دارد، با این نام شناخته می‌شود.

این موش‌ها به دلیل تخریب زیست‌بوم و همچنین جدا افتادن از هم‌نوعان و چند دسته شدن، در حال انقراض هستند. باغ‌وحش سن‌دیگو در سال ۲۰۱۲ طرحی را برای پرورش و احیای مجدد این گونه به منظور جلوگیری از انقراض آن برنامه‌ریزی کرد.

پیرترین موش جهان را بشناسید/ عکس

پیش از این، طبق آمار ثبت‌شده در رکوردهای جهانی گینس، پیرترین موش جهان «فریتزی (Fritzy)» نام داشت و در سال ۱۹۸۵ در حالی که ۷ سال و ۷ ماه داشت، درگذشت.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احتمالا در ساختمان فنی زیر ساخت زندگی میکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها