زندگی عاشقانه پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با جفتی که ۳۰ سال از خودش کوچکتر است

پیر‌ترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن، پس از آزار و اذیت شدن توسط هم نوعانش، با پنگوئن دیگری که ۳۰ سال از خودش کوچک‌تر است، حالا در یک محوطه خصوصی زندگی می‌کند.

زندگی عاشقانه پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با جفتی که ۳۰ سال از خودش کوچکتر است

این پنگوئن ۴۳ ساله که به نام ای تی (ET) شناخته می‌شود، در باغ وحش مترو ریچموند ویرجینیا زندگی می‌کند و تا کنون از دو جفت قبلی خود، ملوین و سلدونا، بیشتر عمر کرده است.

پنگوئن‌های آفریقایی معمولا تک ‌همسر هستند، اما ET برخلاف طبیعت حرکت کرده و انیشتین را که تنها ۱۳ سال سن دارد، به عنوان شریک خود انتخاب کرده است.

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن ای تی ۴۳ ساله در سمت چپ و انیشتین ۱۳ ساله در سمت راست

نگهبانان باغ وحش زنده ماندن پنگوئن بالغ تا به این سن را به «ژن های باورنکردنی و کیفیت قوی زندگی» نسبت می‌دهند، زیرا او یک سال دیگر را زیر آفتاب خورشید جشن گرفته است.

جسیکا گرینگ، یکی از نگهبانان های ET، ماه گذشته درباره تولد ۴۳ سالگی این پنگوئن گفت: «می‌خواستیم آن را به شادترین تولد تاریخ تبدیل کنیم. او یک پنگوئن بسیار خاص با ژن‌های باورنکردنی و کیفیت زندگی قوی است.»

ای تی زندگی طولانی خود را با غوطه ور شدن در یک استخر خصوصی و یک کیک کامل از ماهی کپلین و یخ تزئینی جشن گرفت.

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن

سن طبیعی برای گونه‌ او که در طبیعت زنده می‌مانند تنها بین ۱۵ تا ۲۰ سال است و برخی موارد نادر در اسارت طول عمر بیشتری دارند.

اما زندگی او بدون ناملایمات نبوده است، پس از ارتباط با انیشتین در سال ۲۰۱۲، نگهبانان باغ وحش متوجه شدند که پرندگان جوان دیگر سر به سر او می‌گذارند.

جیم آندلین، مدیر باغ وحش مترو ریچموند می‌گوید: «با بزرگتر شدن او، برخی از پنگوئن‌های جوان‌تر کمی او را اذیت می‌کردند، بنابراین ما یک خانه سالمندان برای او ساختیم تا در آن با انیشتین لذت ببرد.»

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن

او در جنبه‌های دیگر نیز پیشگام بوده است و انیشتین را در طول یک عاشقانه در ماه می-دسامبر، که گفته می‌شود در مورد این گونه شنیده نشده است، زیر بال خود گرفت.

گرینگ می‌گوید: «او و انیشتین به طرز فوق‌العاده‌ای با هم کنار می‌آیند، حتی اگر ای تی از او خیلی بزرگ‌تر باشد».

آندلین نیز درباره انیشتین گفت: «ای تی پیوند عمیقی با او ایجاد کرده است و محبت آنها دوطرفه است. او و انیشتین بسیار به یکدیگر وابسته هستند و از گذراندن زمان باکیفیت در کنار هم لذت می‌برند.»

ویژگی های متفاوت پیرترین پنگوئن آفریقایی جهان با ۴۳ سال سن

ET در ۲۸ ژانویه ۱۹۸۰ در باغ وحش دیترویت از تخم بیرون آمد، سپس به باغ وحش کلمبوس فرستاده شد، جایی که در سال ۱۹۸۲ نامگذاری شد، همان سالی که فیلم نمادین (E.T. Extra-Terrestrial) با سر و صدای زیادی منتشر شد.

ET اکنون زندگی آرام و راحتی با انیشتین دارد، با آنکه در سلامت کامل است، بخشی از بینایی خود را از دست داده است و برای آرتریت دارو دریافت می‌کند. او در طول مدتی که در باغ وحش ویرجینیا بود حدود ۱۲ تخم را به ثمر رساند، اما آخرین تخم خود را در سال ۲۰۱۶ گذاشت. یکی از دخترانش تا ۳۷ سالگی زنده بود.

گرینگ می‌گوید: «همه پنگوئن‌های ما شخصیت‌های خاص خود را دارند و ET نیز از این قاعده مستثنی نیست. او عاشق بازی با حباب و آینه هاست و فعالیت خوبی دارد. او بیشتر از انیشتین وقت خود را صرف شنا می‌کند.»

پنگوئن های آفریقایی از سال ۲۰۱۰ در فهرست گونه های در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند و در ۱۰۰ سال گذشته ۹۵ درصد از جمعیت آنها کاهش یافته است.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    مثل پیرمردای عوصی ایرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها