دیابت را بدون دارو کنترل کنید

دیابت بیماری است که بارها نامش را شنیده‌ایم. یک بیماری مزمن که روند سوخت و ساز قند در بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دیابت را بدون دارو کنترل کنید

بسیاری از افراد برای کنترل دیابت به پزشک مراجعه می‌کنند و رو به سمت مصرف داروهای شیمیایی می‌آورند اما عده‌ای دیگر نیز رغبتی برای مصرف داروهای شیمیایی ندارند، از همین رو در این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از روش‌های خانگی و گیاهی کنترل دیابت را به شما معرفی کنیم.

دیابت بیماری است که بارها نامش را شنیده‌ایم. یک بیماری مزمن که روند سوخت و ساز قند در بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بدن ما برای تامین انرژی نیاز به مواد غذایی گوناگونی دارد. این مواد در بدن تبدیل به قند یا گلوکز می‌شوند که انرژی مورد نیاز ما را تامین می‌کنند. اگر به هر دلیلی گلوکز از طریق خون وارد سلول‌ها نشود و در جریان خون فرد باقی بماند، میزان قند خون بالا رفته و فرد مبتلا به «دیابت» می‌شود. آنچه که باعث این عدم جذب قند می‌شود، کمبود هورمون انسولین است.

روش های مختلفی هم برای درمان دیابت وجود دارد. از روش های شیمیایی گرفته تا روش های طب سنتی. البته که بسیاری از این روش ها کنترل کننده قند خون هستند، نه درمان دیابت. با این حال نمی توان بدون هیچ درمانی زندگی با دیابت را ادامه داد. برای اینکه بتوانید با دیابت به مبارزه بپردازیم، باید اطلاعات خود را در مورد این بیماری بیشتر کنیم. در این صورت می توانیم امیدوار باشیم که بر دیابت به ویژه دیابت نوع دوم غلبه کنیم.

مهم‌ترین علائم بیماری دیابت

از علائم دیابت افزایش اشتها، تشنگی شدید، خشکی دهان، ادرار پی در پی، کاهش وزن ناگهانی، سوزن سوزن شدن در ناحیه پا، خشکی پوست مخصوصا در خانم ها، تاری دید، کم شدن هوشیاری، عفونت مثانه و پوست، زود رنجی و ... است. در صورت وجود این علائم باید به پزشک مراجعه شود و از طریق آزمایش خون، از صحت سلامت خود اطمینان یابید.

در صورت ابتلا، برای درمان دیابت پرهیز غذایی بسیار سفارش می شود تا وزن پایین آید؛ در این بیماران اشتها افزایش می یابد و میل این افراد به غذا زیاد می شود، با افزایش اشتها وزن بالا می رود و باعث می شود دیابت بدتر شود. تغذیه دیابتی ها باید پس از آزمایش های لازم و با توجه به میزان قند خون، وعده های مختلف غذایی تنظیم شود. قند خون بیماران دیابتی در حالت گرسنگی پایین می آید، به همین علت برای این بیماران ۶ وعده غذا، ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده توصیه می شود ولی باید به صورت کنترل شده و در ساعات معینی باشد.

روش‌های ساده بهبود دیابت

بسیاری از افراد برای کنترل دیابت به پزشک مراجعه می‌کنند و رو به سمت مصرف داروهای شیمیایی می‌آورند اما عده‌ای دیگر نیز رغبتی برای مصرف داروهای شیمیایی ندارند، از همین رو در این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از روش‌های خانگی و گیاهی کنترل دیابت را به شما معرفی کنیم.

ریحان و کاهش قند خون

کاهش قندخون را می توان به عنوان اصلی ترین مزیت تغذیه از ریحان دانست که گیاه مذکور این موضوع را مدیون وجود مقادیر بسیار فلانوید در بافت های خود است. مصرف ریحان شاید ساده ترین کاری باشد که یک فرد دیابتی بتواند برای درمان آن را انجام دهد. می توانید آن را به صورت خام مصرف کنید و یا اینکه در سالاد ها از آن استفاده کنید. علاوه بر این مصرف دمنوش ریحان نیز کمک زیادی به درمان دیابت می کند.

بهبود دیابت با بابونه

شاید مصرف بابونه به صورت خام کمی سخت باشد پس بهتر است تا آن را به صورت دمنوش و یا چای مصرف کنید. این دمنوش می تواند تا حد زیادی باعث رفع خستگی در بدن شود. مواد موجود در بابونه باعث حذف قند خون بدن و انتقال آن به کبد می شود. از همین رو به عنوان یک داروی گیاهی کاهنده قند خون می توان روی آن حساب کرد.

بهبود دیابت با دارچین

دارچین را اغلب به عنوان یک داروی چربی سوز می شناسند و در بیشتر داروی های کاهش وزن مقادیری از آن را مشاهده می کنید. دارچین گیاهی است که میتواند به شدت باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و علاوه بر سوزاندن چربی، باعث کاهش قند خون در بدن شود. قبل از مصرف آن باید بدانید که پخت دارچین در کنار مواد غذایی تا حد زیادی باعث کاهش خواص آن می شود. پس ترجیحاً آن را به صورت خام بر روی غذاهای خود ریخته و میل کنید. باز هم تأکید می‌کنیم که مصرف هر گیاه دارویی باید با نظر متخصص طب سنتی باشد.

بهبود دیابت با زردچوبه

زردچوبه نیز مانند دارچین از جمله مواد دارویی است که خواص بسیار زیادی دارد و حتی آن را به عنوان یک داروی ضد سرطان می‌دانند. پزشکان طب سنتی گاهاً برای درمان بیماری های قلبی نیز از زردچوبه استفاده کرده و آن را در داروی های بیماران خود می‌گنجانند.

کروکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش قند خون بدن میشود. حتی پزشکان طب نوین نیز به تازگی با تحقیق بر روی بدن افراد دیابتی متوجه خاصیت بالای زردچوبه برای درمان دیابت شده اند. زردچوبه با توجه به خاصیت های آنتی اکسیدان و ضد التهابی خود کمک زیادی به درمان این بیماری می‌کند.

بهبود دیابت با آویشن

خاصیت آویشن برای درمان دیابت مربوط به کمکی است که مواد آن به از بین بردن التهابات موجود در بدن می کنند. بهتر است حتی به مقدار کم، آن را در سبد غذایی روزانه خود داشته باشید.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها