چمران: جزئیات فیش حقوقی دختر عضو شورای شهر را بررسی می‌کنیم/ مبالغ اخذ شده باید برگردد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی جزئیات فیش حقوقی رئیس دفتر عضو شورای شهر تهران توسط دستگاه‌های نظارتی و شورای شهر تهران خبر داد و گفت: حق‌الجلسه قانونی اعضای شورای شهر تهران حدود ۱۸ میلیون تومان است.

چمران: جزئیات فیش حقوقی دختر عضو شورای شهر را بررسی می‌کنیم/ مبالغ اخذ شده باید برگردد

مهدی چمران در حاشیه نشست خبری امروز چهارشنبه در خصوص جزئیات برنامه چهارم شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی موضوع انتشار فیش حقوقی رئیس دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران، گفت: اعلام شده که این موضوع رسیدگی شود. ما هم رسیدگی خواهیم کرد و گفته‌ایم که فیش را بیاورند تا جزئیات را بررسی کنیم تا متوجه شویم چگونه به این مبلغ رسیده و چه میزان از آن معوقه بوده است.

 

وی افزود: البته در حال حاضر این فرد لغو قرارداد شده و علت اصلی دلیل نوع استخدام بوده که نباید این کار انجام می‌شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت مبالغ اخذ شده، گفت: در خصوص برگرداندن حقوق‌ها و یا مبالغ سیستم‌های نظارتی باید تصمیم بگیرند. البته نظر من برگرداندن مبالغ است.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران حقوق ندارند بلکه حق‌الجلسه می‌گیرند که این حق‌الجلسه بر اساس قانون توسط وزارت کشور به شورای عالی استان‌ها ارائه می‌شود و شورای عالی به تمام کشور و تهران این حق‌الجلسه را اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان دریافتی خود به عنوان ریاست شورا حدود ۱۸ میلیون تومان است، گفت: ما در جهت قناعت در این دوره حتی برای اعضای شورا لپ تاپ و ماشین خریداری نکردیم. علی رغم افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان امسال بودجه شورا نسبت به سال قبل تنها هفت درصد اضافه شده است. به این ترتیب ما با کمال قناعت کار را به پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: هر یک از اعضای شورا وقتی یک نفر را با خود می‌آورند این کار را می‌توانند انجام دهند. به این صورت که یک نفر به عنوان مشاور و یا منشی و رئیس دفتر می‌توانند با خود بیاورند به شرط آنکه این فرد استخدام نمی‌شود و در پایان کار خود نیز با خود عضو می‌رود. البته برخی از اعضا نیز در تمام سال‌هایی که حضور دارند برای مشاور یا رئیس دفتر خود از پرسنل شهرداری که سابقه و توانایی لازم را دارند، استفاده می‌کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها