رکورد سرمای سال ۸۶ شکسته شد؛ فریمان دیشب سردترین شهر کشور بود

رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: فریمان با دمای ۲۸.۶ درجه زیر صفر دیشب سردترین شهر در کشور بود.

رکورد سرمای سال ۸۶ شکسته شد؛ فریمان دیشب سردترین شهر کشور بود

سید علی مروت از شکسته شدن رکورد کمترین دمای ثبت شده در فریمان خبر داد و افزود: بامداد امروز پنجشنبه کمترین دمای سال زراعی جاری با ۲۸.۶ درجه زیر صفر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه این کمترین دمایی بود که در طول دوره آماری فریمان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: پیش از این کمترین دمای ثبت شده متعلق به ۲۴ دی‌ماه سال ۸۶ با دمای ۲۳.۶ درجه زیر صفر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی فریمان عنوان کرد: سامانه بارشی قبلی، از دوشنبه شب تا بامداد روز گذشته در فریمان موجب تجمع ۱۸ سانتیمتر برف شده که آب حاصل از آن ۱۱.۱ میلیمتر است.

وی بیان کرد: با این میزان بارش مجموع بارش سال زراعی جاری به عدد ۳۳.۲ میلیمتر رسیده که در مقایسه با مجموع بارش سال زراعی گذشته که ۵۳ میلیمتر و دوره آماری بلند مدت که ۵۹.۸ میلیمتر بوده افت فراوانی را مشاهده می‌کنیم.

مروت در ادامه گفت: اگرچه سامانه بارشی از منطقه خارج شده اما تا روز یکشنبه هفته آینده به لحاظ برودت هوا دمای روزانه هم زیر صفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: از روز یکشنبه به بعد انتظار داریم دمای روز افزایش پیدا کند و به بالای صفر درجه برسد اما دمای شبانه همچنان زیر صفر می‌ماند.

وی با بیان اینکه این چنین سرمایی را در روزهای آینده و حتی تا آخر سال دیگر تجربه نخواهیم کرد، از شهروندان خواست در مصرف انرژی صرفه جویی‌های لازم را داشته باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها