یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:

سویه های جدید کرونا در پوشش سرماخوردگی شدید

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سویه‌های جدید کرونا بیماری‌های خفیف ایجاد می‌کند و زیرشاخه اُمیکرون هستند که به‌طور معمول درگیری ریوی ندارند و با میزان کشندگی کم به شکل سرماخوردگی شدید ظاهر می‌شوند.

سویه های جدید کرونا در پوشش سرماخوردگی شدید

دکتر فرهاد عباسی اظهار کرد: علائم سویه جدید کرونا همانند سویه‌های قبلی است و بیمار با نشانه‌های سرماخوردگی نسبتا شدید به مراکز درمانی مراجعه می‌کند، تب، بی حالی، گلو درد و بدن درد از علائم این سویه است و درگیری ریوی در این نوع سویه از کرونا پایین است.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا در پیک هشتم فرایند واکسیناسیون همانند سویه‌های قبل موثر خواهد بود و از ابتلا به کووید تاحدی جلوگیری می‌کند؛ ضمن این‌که لازم است از تماس با فرد آلوده جلوگیری شود همچنین حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سربسته و حفظ فاصله از فرد بیمار رعایت شود.

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درخصوص افراد مبتلا به سویه‌های جدید اُمیکرون تصریح کرد: در صورت ابتلای فرد به سویه جدید کرونا توصیه می‌شود به پزشک مراجعه شود و با انجام معاینات مجاری تنفسی شامل حلق و حنجره و معاینات ریوی درصدد درمان باشد.

عباسی افزود: سویه‌های جدید کرونا زیرشاخه اُمیکرون هستند و بیماری خفیفی را به وجود می‌آوردند که درمان آن محافظتی است وبا کنترل تب، سرفه و آبریزش صورت می‌گیرد، اما در موارد علائم شدید توصیه می‌شود حتما به بیمارستان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ویروس‌های متعددی در گردش وجود دارند که بسیاری از آن‌ها سرماخوردگی هستند و مطابق سال‌های قبل کووید در فصول سرد سال ویروس‌های متعددی با ایجاد سرماخوردگی ظاهر می‌شوند. 

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: آنچه اکنون در جامعه شاهد هستیم ویروس‌های سرماخوردگی، آنفولانزا، شبه آنفولانزا و اُمیکرون است، اما تشخیص آن‌ها دشوار است و نیازمند بررسی‌های آزمایشگاهی است.

عباسی خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که تازه وارد پیک هشتم کرونا شده ایم ملاحظات و مراقبت‌های درمانی همچنین فرایند واکسیناسیون کمک شایانی به شیوع کمتر ویروس کرونا در این پیک کرده است و باعث شده در استان بوشهر تا کنون آمار کمتری از ابتلا را داشته باشیم.

این پزشک درباره تاثیر واکسن بر ویروس کرونا گفت: واکسن‌هایی که قبل‌تر تزریق شده برای سویه‌های جدید کرونا نیز موثر است و تاحدی از ابتلا به سویه‌های جدید اُمیکرون که شامل XBB و BQ.۱ هستند جلوگیری می‌کنند.

پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: کودکانی که واکسن تزریق کرده‌اند از ابتلا به سویه‌های جدید مصون خواهند بود، البته باید توجه داشت در هرسنی تاثیرات واکسیناسیون صد درصد نیست و این ناشی از ماهیت واکسن است که ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها